moldova trip


Cred că e cunoscut faptul că eu sunt 1/3 moldoveancă (şi mândră de asta ;))). În weekend, am dat o fugă până în patria mumă. Hotelurile şi pensiunile erau full, dar cu chiu, cu vai, găsirăm camere.

Moldovenii sunt ageri, iuţi la vorbe şi la gesturi, deschişi să-ţi detalieze răspunsul la o întrebare cu caracter turistic, şi au un fel zeflemo-nostim de a-ţi răspunde la întrebările naive. A! Şi dulşele grai moldovinesc iă foarti drăgălaş.

Am văzut, în ordinea traseului:

Lacul Roşu, de care citisem numai în cărţile de geogra, cum că ar fi format din craterul unui vulcan.Interesant se văd trunchiurile copacilor (cred că asta sunt :D).

Cheile Bicazului, care în poză nu se văd la fel de spectaculos ca în realitate. Interesante sunt zecile de tarabe de pe margini, care nu sunt aşa de kitchoase cum mă aşteptam. Ba’ chiar găseşti acolo suveniruri tradiţionale.

Cetatea neamţului mă face mândră de partea mea 1/3 moldoveancă. E cocoţată sus de tot, unde barbarii şi cei ce voiau să o cucerească nu aveau cum să obţină izbânda. E foarte bine restaurată cetatea, ca în străinătate de curat, îngrijit, frumos.

Mânăstirile, în număr de 7.

(pictură din mânăstirea agapia, realizată de nicolae grigorescu)

Asta a fost doar scurta prezentare, dar pozele le găsiţi aici .

Pe drum am mâncat la un restaurant din pensiunea Rubin, pe care vi-l recomand, că mâncarea şi servirea e excepţională.

Şi, să nu uit, cel mai frumos local existent în România… TANANANANANANA

Hanul Ancuţei! Era cam intuneric, şi decât să fac poze, am făcut un mic video. E cam mişcat şi ameţitor (nu mă fac regizor, clar), da’ e bun cât să vă faceţi o imagine.

Voi pe unde aţi mai fost?

23 de păreri la “moldova trip

    • am fost in jurul târgului/pietrei neamţ, şi am trecut şi prin humuleşti, desigur, şi am văzut ozana cea frumos curgătoare :D
      n-am ajuns in iaşi, am fost doar în zona asta.

      Apreciază

  1. Vezi ca faci o confuzie. Lacul Sf. Ana e format in crater de vulcan. Lacul Rosu s-a produs in urma unui cutremur care a blocat o apa curgatoare. De aia se vad trunchiuri de copaci, pt ca a inundat o padure.

    Am fost si eu intr-un roadtrip de 2 sapt. prin Moldova, prin 2006. E frumos. Sunt curios cum au restaurat cetatea Neamtului…
    .-= Zdeto a scris ultima oara blog ..zdeto: Dodeca 2360 from Immersive Media, just about $45,000… I’ll take 2, please! :)) http://is.gd/2mktl =-.

    Apreciază

  2. sincer, eu nu am fost deloc încântat de Moldova. mi-a plăcut de 100 de ori mai mult Ardealul. Păi compari să zicem Alba Iulia sau Sibiul cu Galaţiul sau mausoleul de la Mateiaş cu cel de la Mărăşeşti? în opinia mea, nici de-acum într-o sută de ani!

    dar mă rog, poate n-am văzut eu Moldova care trebuie în compania cui trebuie.
    .-= A.Faith a scris ultima oara blog ..E incredibil… =-.

    Apreciază

    • :-? eu n-am vizitat oraşele. bine, nivelul de trai în moldova e mult mai scăzut :( aici cel mai de admirat este peisajul pitoresc şi cetăţile/monumentele vechi
      luînd-o pe altă parte, sunt mai atrasă de alba iulia (oraşul meu drag:D) şi de sibiu (:x)

      Apreciază

Lasă un răspuns

