nu ştiu ce mă fac când sunt mare


Tu ce te faci când eşti mare„?

Stai! Calm! Nu te pun să îmi dai lămuriri şi explicaţii detaliate.

M-am aşezat la calculator, pe pagina cu add new post, pregătită de confidenţe. Dar, ca orice destăinuire, trebuie să ai răbdare să citeşti până la capăt.

Eu nu fac parte din copiii care ştiu cu siguranţă de pe acum ce meserie vor avea, care au întipărit în minte cu precizie traseul vieţii lor – mai precis al carierei, căci viaţa e lăsată pe planul secund.

Eu nu ştiu nici măcar la ce secţie mă duc la liceu. Mate-info (+ celelalte bălării), filo, ştiinţele naturii? No idea.

Ştii… eu niciodată nu am avut definită în cap meseria pe care o voi face. Când eram mică ziceam că mă fac actriţă. Niciodată, în schimb – deşi ai mei ar fi fost mulţumiţi – n-am vrut să mă fac arhitect sau doctor. Dar, ziceţi voi, nu astea sunt cele mai stimabile ocupaţii?

Eu am vrut să mă fac orice, dar să fiu mare. Sau să ajung în istorie. Sau să iau un premiu Nobel, o revoluţie, sau vreo chestie d’asta. Şi acum mai vreau…

Şi câteodată mă gândeam că aş putea să am o meserie mare, dar să fiu un om mic – în sensul că să mă preocupe cariera şi atât! Fără să fiu un om luminos, şi senin, şi cu preocupări artistice, şi aşa mai departe. Mă gândeam, deasemenea, că aş putea să am o meserie mică, neînsemnată, dar eu să am un suflet şi o cultură înfloritoare, plină de emoţii şi trăiri.

Dar dacă ar fi să aleg, aş alege să mă fac om mare – care se ocupă de ceva mare.

Bine… eu aş vrea să fiu astronaut. Sau detectiv. Sau să lucrez la FBI. Sau să fiu artistă. Sau scriitoare. Sau jurnalistă la New York Times (că am auzit că-i ziar celebru). Dar sunt doar vise. Ştiu că dacă îmi doresc cu adevărat pot face orice. Asta ştiu cu siguranţă. Şi tu o ştii.

Ai întrebat vreodată pe cineva ce îşi imaginează că vei deveni tu? Oamenii au aşteptări aşa mici. Vă zic de pe acum răspunsurile:

dacă pari o persoană serioasă, aşezată – doctor

– dacă vorbeşti mult – politicean

– dacă ei habar n-au răspunsul, dar tu pari o persoană tăcută – psiholog te faci!

Tu… tu ce te faci când eşti mare?

Ce visai să te faci (în copilărie)? Dar eu… ce îţi imaginezi că voi fii?

38 de păreri la “nu ştiu ce mă fac când sunt mare

  1. intre 5 si 8 ani vroiau bunicii sa ma faca doctor. de la 8 ani, vroiam sa ma fac instalator, ma fascinau robinetele de toate felurile si formele, conductele… dupa varsta de 8 ani pana pe la 15 eram convins ca ma fac electronist… dar, pe la 15 ani am hotarat sa devin calculatorist… tot asta fac de atunci

    Vei sti si tu la momentul potrivit.
    Orice meserie facuta cu multumire si cu senitatate este nobila. Am cunoscut oameni cu diferite ocupatii, am dat de dobitoci cu diplome de Politehnica si am fost uimit sa intalnesc un OM care avea ca job cioplirea pietrelor de mormant, insa cred ca era la fel de citit ca un prof universitar. Avea abonament la biblioteca si tot timpul langa el 2 sau 3 carti.
    .-= vizionarul a scris ultima oara blog ..nimic… =-.

    Apreciază

  2. Cand eram mic, primul meu vis a fost sa ma fac…preot.:D Aveam casa si masina asigurata.:)) Pe urma mi-am dat seama ca nu e de mine asta.

    Cand am mai crescut si am ajuns in liceu mi-am dorit sa ma fac jurnalist pentru ca imi placea sa scriu. Da, ma visam si un mare poet sau scriitor, dar din poezii nu prea mai traiesti si nici eu nu am cel mai stralucit talent.

    Asa ca jurnalism. Si visam sa scriu la Prosport pentru ca era ziarul meu preferat. Si ghici? :D

    Acum….hmm…hai sa zicem ca visez ca intr-o zi sa fiu redactor-sef.:)) Sau macar sef peste un departament. Sau macar sa am o viata lunga in aceasta redactie si sa promovez cat mai mult.

    Pe tine… nu te cunosc asa bine. Dar actrita nu ar fi rau. Sau, mai bine, o bloggeritza. :D Asa ca Pyuric, Bobby sau Zoso.

    Te-as sfatui sa nu te duci la mate-info, ca o sa iţi smulgi parul din cap pe urma. :P
    .-= fbogdan1988 a scris ultima oara blog ..2 minute pentru o cauza mai buna =-.

    Apreciază

    • :)) de ce o să-mi smulg părul din cap? pe mine nu mă deranjează de să nu pot suporta nicio materie.
      Ei… bloggeriţă. Eu nu am nici reclame Adsense pe blogul meu, şi tu vrei să scriu şi comercial, să fac şi bani din asta. :D

      btw: îţi urez succes :D să ajungi redactor-şef. ;;)

      Apreciază

  3. ce vei fi tu… nu ma hazardez in directia asta. Dar scrii destul de matur pentru varsta ta in multe situatii. Vad ca-ti place fotografia… poate vei ajunge un fotograf de succes, sau poate-ti vei risca viata sa aduci imagini din cele mai izolate sau „fierbinti” locuri ale lumii.
    .-= vizionarul a scris ultima oara blog ..nimic… =-.

    Apreciază

    • Fotografia doar ce am descoperit-o, şi me-not-talented-to-become-a-photosgrapher.
      Dacă scriu destul de matur pentru vârsta mea… nu mă prea ajută :D poate când o să ajung la vârsta pentru care scriu acum, voi avea un stil pueril şi imatur. Who knows.
      :-? :-?

      Apreciază

  4. de ce-ti pui problema ce vei ajunge cand vei fi mare… Era o reclama, ceva cu urmeaza-ti setea; eu zic sa-ti urmezi instinctele. Si daca tot esti tu nerabdatoare, incearca cate putin din fiecare domeniu care crezi TU ca ti s-ar potrivi si vezi ce-ti place ca poate gasesti raspunsul.
    .-= vizionarul a scris ultima oara blog ..nimic… =-.

    Apreciază

  5. Pai de cand ma stiu vroiam sa am parte de multa actiune (poate din cauza imaginatiei extrem de bogate), dar stau la un birou toata ziua chiar daca sunt in vacanta. Pentru ca pana la urma, asta imi place.
    Eu am ales mate-info pentru ca asa a facut toata turma si nu eram nici eu departe de aceasta mentalitate. Se pare ca mi-a placut (si inca o iubesc) a doua parte din profil (n.r. informatica) si invat doar din placere. Eu zic ca nu are asa mare importanta ce alegi sa faci in liceu (la uram urmei, oricand te poti transfera daca nu iti place), dar daca mergi la mate-info vei fi putin mai ocupata decat in mod normal cu invatatul.
    un mic sfat: nu renunta la blog pt nimic in lume. eu am lasat totul balta cu 3 ani in urma si acum regret destul de mult.
    mut succes in continuare (in special cu CS3-ul)
    .-= Marius a scris ultima oara blog ..Twitter – 9 aplicatii utile =-.

    Apreciază

    • Well – e minunat sa faci totul cu placere! E super ca ti-ai gasit, totusi, ceva care sa-ti placa.
      Merci beaucoup. Ehhh…blogul nu stiu la ce m-ar ajuta, din punct de vedere… ‘profesional’, dar nu voi renunta la el! Am zis!

      Apreciază

  6. eu vreau sa ma fac pensionar :D
    glumesc..
    pana la 7 ani eram politist, apoi doctor, apoi ma duceam prin razboaie sa ajut omenirea. mai apoi cand am crescut pe la 14-15 ani ma gandeam sa ajung webdesigner si in ultimi 2 ani am cochetat cu ideea de a ma face jurnalist.
    Acum ca sunt a 12a, intrebarea asta mi-o pot tot mai des. ce fac? unde dau? e bine ca dau acolo? etc… :)
    .-= Iulyan a scris ultima oara blog ..Steaua-Dinamo, un derby ce a apus de mult =-.

    Apreciază

  7. cand sunt mare vreau sa ma fac o tarta cu visine 8->
    cand eram mica am zis mereu ca „nu stiu ce vreau sa ma fac cand o sa fiu mare, am timp sa ma gandesc”. PE BUNE! :))
    pe tine te vad lucrand intr-un lab din-ala profi printre eprubete and stuff, descoperind ceva ce-ti va aduce un Nobel or smth. :-B mmm scriitoare ar fi ceva, dar in meseria asta it’s not enough to be good, you’ve gotta be great. in cazul in care vrei sa-ti castigi painea din asta, zic. only you know if you have what it takes :D
    mai degraba te vad la New York Times. yeah :) in opinion esti facuta sa fii jurnalista :D adica ai ce zice cand deschizi gura, ai fi perfecta pentru asa ceva. ^^
    [++ chiar te vad pe strazile alea aglomerate, mergand sigura pe tine prin fata vitrinelor cu tot felul de manechine. :D pe tocuri, ofcors. si cu niste ochelari de soare din-aia mari si maro :-\” nu stiu daca-ti plac dar eu asa te vad =))]
    CONCLUZIE: no ui ce-am aberat :-B io zic sa stai chill ca o sa vina de la sine :)>- pace!

    Apreciază

    • tartă cu vişineeee ! 8-> 8->

      pe mine, printre eprubete? giii, that’s so boring. plus ca la îndemnânarea mea aş arunca laboratorul în aer. ah! dacă totuşi aş lucra cu boNbe atomice… sună mai interesant.
      cât despre new york times 8-> nu M-aş face jurnalistă numai dacă aş lucra la new york times. cât despre cealaltă parte… pare-mi-se că mai degrabă am ce zice când scriu, că atunci când vorbesc #-o mai bine ma abtin =)).
      ochelari mari nu port că arăt ca un extraterestru :-\”

      oricum stau chill :)>- me always chill. chiar daca nu par @-)

      Apreciază

  8. He he, si eu ma gandeam sa ma fac detectiv… voi ajunge in cel mai fericit caz jurnalist de investigatie, dar nu prea cred, sunt prea comoda :-j.
    Cat despre mate-info, daca tot zici ca te impaci bine cu toate materiile, nu vad de ce ar strica. Din contra, un liceu pe profil real altfel te formeaza. Cred eu.
    Oricum, e devreme si in acelasi timp, normal sa ai astfel de ganduri.
    Si-ai sa te gandesti si razgandesti de zeci de ori pana vei face o alegere.
    .-= Dee a scris ultima oara blog ..Dor de teatru =-.

    Apreciază

    • Ştiu, ştiu. Nu mă frământă pe mine atât de tare problema – mai amuzant e să-i întreb pe cei din jur ce-şi imaginează că voi fii, iar eu să visez la asta.

      Eu zic să ne deschidem amândouă un cabinet… Sherlock Holmes & Hercules Poirot la feminin ! :))

      Mă voi mai gândi. La prima vedere – mate info îţi oferă mai multe opţiuni – dar nu mă văd pe mine strofocându-mi creierii cu Pascal şi alte chestii d’astea prea rigide.

      Apreciază

  9. Mi-am dorit eu multe, dar cert este că, de prin clasa întâi, am deprins obiceiul scrisului. De atunci datează primele două romane, „roman” însemnând un caiet plin. Cum asta era în 1967, principalul subiect era războiul din Vietnam, şi încă de pe atunci americanii mâncau bătaie (în scrierile mele, cel puţin).
    .-= Vania a scris ultima oara blog ..Ultimul Mitropolit – 37 =-.

    Apreciază

  10. Pingback: www-uri | FLN.ro

  11. Cand eram mica visam sa fiu ori sportiv de performanta :)) sa imi cante imnul, dupa aceea am vrut sa ma fac cantareata(am voce, dar nu am avut resurse…profi alea alea), apoi am vrut sa cant la un instrument, dar a murit cel ce ma invata. Apoi am vrut sa fiu dansatoare profesionista
    Asa ca…in clasa a 6-a am zis ca vreau sa fiu ori jurnalist ori translator…:)) SI uite…acum ca sunt mare…cica voi deveni translator :)) oricum cine stie…
    .-= Stefy a scris ultima oara blog ..Medicii de familie…sau cum imi urasc eu medicul de familie =-.

    Apreciază

Lasă un răspuns

