Back to School 09 + Cum să fii un elev de nota 10


Back to School.

Facts: Oră de Desen Opţional (ceea ce mi se pare foarte tare, chiar dacă eu n-am talent la desen nici să trag o linie dreaptă cu liniarul – me likes this). Plus că s-a întors domn profesor de istorie, după ce a fost prin Anglia. Şi e un prof super. ::D Pe ceilalţi profi nu-i ştiu încă.

Oricum, n-are nici un rost să vă povestesc vouă toate detaliile astea. Ce e de reţinut e că după ore am reuşit să ieşim cu clasa. La un suc. Ca în ultima zi de şcoală de pe a 7-a. PUTEŢI SĂ CREDEŢI ASTA ??? Mie mi-ar plăcea să fim uniţi, să ieşim împreună, dar chestia asta cred că se rezolvă de la sine, cu cât creştem.

Ce mi-am propus anul ăsta:

  • vreau să merg la toate evenimentele ce au loc la casa de cultură, la toate piesele de teatru, simpozioane şi concerte folk ce mai sunt pe acolo.
  • dansuri. e a 3-a oară – poate cu noroc.
  • mâncat sănătos. asta nu e prea complicat, mai ales că eu sunt împotriva cărnii. ce să mai zic de chestiile celelalte, greţoase. bleach! totuşi, trebuie să respect orarul.
  • dormit de amiaz. =)) de când eram mică îmi displăcea total dormitul de amiaz. dar acum vreau să încerc.

++ Nu îmi place să dau sfaturi, dar nu ştiu ce m-a pleznit de m-am apucat să scriu un articol în care fac pe Buddha cunoaşterii. Probabil am scris nişte tâmpenii, deşi eu vreau să fiu de ajutor. Asta e.

+ CUM SĂ FII UN ELEV DE NOTA 10


articol publicat pe amdoar18ani.ro. Dar am scris prea mult la el ca să nu-l preiau


Crezi că e greu să ai note bune la orice materie? Îţi răspund eu: e teribil de uşor, dacă ştii cum sa te organizezi. Acesta este tot secretul. Plus câteva trucuri pe care trebuie să le ştii. Ţine minte: ca să fii un elev bun nu trebuie să acţionezi neaparat la şmecherii – totul ţine de organizare. Să trecem, deci, la treabă!

Înainte de a te aşeza la masa de studiu:

  • Aeriseşte camera. Ştiu că şi afară aerul e poluat, dar e nevoie de aşa-zisul aer proaspăt, şi de oxigen. Altfel, creierul va funcţiona în condiţii improprii.
  • Ai mâncat? Nu fă nici una din aceste greşeli: să începi studiul flămând sau să te doară burta de atâta mâncat. Cel mai bine ar fi să consumi Vitaminele de tip B, B6, B12 şi acidul folicle găseşti în brocolli, căpşuni, pepene, spanac, portocale, soia;Vitamina C, E, betacarotenul în roşii, cartofi spanac, brocolli, ceai verde, nuci şi seminţe, portocale, căpşuni. Sunt numiţi şi antioxidanţi; Acizii graşi Omega-3 – în peşte şi alune. Îndeajuns încât să-ţi asiguri energia!
  • Curăţenia din cameră te va ajuta la confortul psihic. Asigură-te că ai spaţiu şi libertate să te desfăşori. Goleşte biroul! Îţi voi spune eu de ce ai nevoie, pe el. Deasemenea, îţi poţi amenaja camera astfel încât să fie cât mai plăcută.
  • Ţi-ai terminat treburile? Dacă ştii că trebuie să pui hainele la spălat, să cureţi pisica, să duci gunoiul, şi alte cele – du-le acum! Nu le lăsa să-ţi macine nervii şi să-ţi zboare gândul la ele – doar ne pregătim de momentul cel mare: ÎNVĂŢATUL!
  • Corpul. Asigură-te că te simţi bine în corpul tău. Spală-te pe mâini, fă un duş dacă este necesar, şi un minut de gimnastică înainte să ne apucăm de activitatea cea mare, ce se apropie cu paşi mărunţi…

Studiul. Să începem!

Pentru început, trebuie să ai: un stilou/pix, o rezervă (dacă e cazul), un creion (de preferat mecanic), un liniar, o gumă de şters, o ascuţitoare, un caiet A4 cu spirală GOL (preferinţă personală), un carneţel cu foi ce se pot desprinde. Pe BIROU, însă, aşează-ţi doar instrumentul de scris, o foaie din carneţel şi caietul A4 – pe care-l vom numi, cu drag, caietul magic.

Scrie pe foaia din carneţel toate materiile pe care le ai mâine – orarul. Dacă ai şi proiecte sau lucruri în plus de făcut, notează-le acolo. Pune-ţi foaia la vedere, să nu uiţi obiectivul tău. Încă ceva: dacă nu ai teme la o anumită materie din ziua următoare, nu contează – să nu ignori să o treci pe listă.

Să zicem că înveţi la materia X. Pune-ţi pe birou caietul de la materia respectivă şi manualul.

Aici începe adevăratul greu. Ai mai auzit asta de zeci de ori: nu învăţa mecanic. Dar, adevărul e că unele lucruri nu se pot ţine minte decât prin… reţinere, şi atât! Încearcă totuşi să găseşti o metodă drăguţă de a reţine. Eu folosesc:

  • Cum să memorezi o poezie: fă conexiunile între cuvinte. Caută sinonime. Eu am pus strofele pe o melodie cunoscută, ce-mi plăcea. Astfel, cântam Imnul lui Ştefan cel Mare pe linia melodică a melodiei „Don’t dream it’s over”, de exemplu. În rest, nu există o metodă propriu zisă de a memora o poezie. Totuşi, nu ştiu cum, dar n-am întâlnit om care să nu poată memora. Nimic nu e imposibil, deci vei reuşi şi tu.
  • Cum să memorezi ani: asta se foloseşte la istorie. Eu am un mod mai original de a-i ţine minte: caut ceva drăguţ la cifrele respective. Le adun, înmulţesc, până îmi dă ceva drăguâ, demn de memorat. Dar tu poţi face altfel: scrie-ţi pe o foaie toţi anii – iar în dreapta lor evenimentul respectiv. Pe rând, câte 2. Apoi, când crezi că-i ştii, acoperă partea cu evenimentele, şi citeşte doar anii, căutând în memorie ce eveniment a avut loc în anul respectiv. Apoi, acoperă anii. Şi tot aşa.

Am zis că începem cu o materie. Indiferent dacă e vorba de română, istorie sau educaţie tehnologică, deschide-ţi caietul magic (pe care-l vei folosi la toate materiile – ca şi caiet personal de învăţat). Începe să citeşti lecţia din caiet: e uşoară. Apoi, citeşte-o din carte. Dacă vrei să fii un elev de nota 10, din carte trebuie să înveţi (cu excepţiile de rigoare, desigur). În manualele româneşti, frazele sunt atât de îmbîrligate şi scorţoase, că trebuie să le reciteşti de o grămadă de ori. Aici intervine caietull A4 : ia o frază şi încearcă să o înţelegi şi simplifici. Cum ai explica propoziţia cu pricina, dacă ai povesti-o? Notează-ţi în caiet.

Te-ai prins la ce foloseşte? Acolo îţi sintetizezi lecţiile, cu adevărat, exact pe înţelesul şi stilul tău. Vei zice, poate, că e o pierdere de timp, că mai bine toceşti înveţi din caietul de clasă. Fals! După ce îţi sintetizezi lecţia în caietul magic, vei vedea că o ştii aproape perfect.

Aşadar, ăsta e secretul.

Pe măsură ce termini studiul la materiile din orar, taie-le cu o linie. Ai scăpat de ele!

Asigură-te că, deşi nu ai teme la o materie de mâini, ştii lecţia.

La sfârşitul studiului trebuie să ai toată foaia din carneţel tăiată. C’est fini! Deja te simţi altfel: te simţi pregătit. Ştii că mâine nu trebuie să numeri secundele până se termină ora, ca să nu te asculte. E uimitor sentimentul ăsta de libertate!

Vă mai spun mici şmecherii:

  • cel mai inteligent elev este, defapt, cel care are cele mai multe cărţi citite
  • înainte de un test, caută pe net modelele date de alte profesori. da, găseşti! fă exerciţii pe ele, ca să te poţi verifica.
  • informează-te în plus! Îi dă gata pe profesori, care îşi vor da seama că nu eşti un elev ce a tocit tot pe de rost, ci unul interesat de subiect. Poate mă vei contrazice, dar există atâââtea lucruri interesante care la şcoală nu ni se prezintă!
  • repetiţia este mama învăţării. La fel şi exerciţiile.
  • foloseşte Internetul! wikipedia, articole vechi, reviste de modă în franceză, engleză, germană – foloseşte-le inteligent.
  • citeşte asta / Sfaturi pentru îmbunătăţirea memoriei

Cred că am zis deajuns. Oricum, nu cred că a ajuns nimeni la final, şi toţi vor ofta că decât să citească articolul ăsta, mai bine renunţă la a mai fi elevi de nota 10. Articolul de faţă nu vă asigură că veţi deveni peste noapte elevi geniali şi olimpici. Articolul de faţă se oferă, doar, să vă dea o mână de ajutor, cu nişte sfaturi pe care unii le ştiaţi de foarte mult timp, sau sunt ultra-cunoscute, dar vă pot fi de ajutor.

Totul depinde de tine.

Tu ştii ce vrei să faci cu viitorul tău. Fraza cum că există elevi de nota 10 care au devenit rataţi ai auzit-o de n ori. Există, deasemenea, elevi de nota 5 care au devenit rataţi. Nu asta contează. Nu nota – asta e o prejudecată. Contează ce faci tu. Şi, repet, cum ştii să te organizezi.

12 păreri la “Back to School 09 + Cum să fii un elev de nota 10

  1. Bacul nu e asa greu de fapt :)) as mai da bacul de 10 ori :)). Fiecare sesiune va fi pentru mine un mic bac (vreo 13 examene :)) ).
    Tare articolul, insa cred ca nu trebuie neaparat sa urmezi anumiti pasi. Cel putin nu in liceu. Eu am invatat bine (dupa parerea unora chiar prea bine =)) ) fara sa urmez anumiti pasi, ci doar invatand din pasiune. Cand ma auzea mami cum repetam =)) credea ca citesc din carte si vedea ca era inchisa =)). Conteaza sa iti placa, pentru ca oricata fizica ai incerca sa bagi in mine, tot nu ti-o inteleg si tot nu mi-o place chit ca stiu sa aplic teoria in probleme :) O sa vezi Iulian ca va fi bine

    Legat de somnul de dupa amiaza. E cel mai tare :X Noi aveam si ore e la 7 =)) si =)) toti aveam dupa masa la status „dorm”:)) mai ales in a 12-a :)) de la 2 (ca ieseam la 1) cand nu aveam meditatii pana la 5…dormeam tun =)) uneori si 6 :)) (sau mai erau faze ca dormeam bustean pana la 7 =)) si dupa aia invatam) Bineinteles k nu tot timpul iti permiti sa dormi, dar asa mai ales martea dupa masa :)) si vinerea dupa masa :)) in cazul meu :)) Lunea de obicei nu, ca martea aveam franceza si invatam :)) dar si atunci…A fost fain…mi-e dor
    .-= Stefy a scris ultima oara blog ..A little bit of me =-.

    Apreciază

  2. Toata perioada liceului mi-am dorit sa chiulesc cu prietenele mele si sa mergem la film. Nu s-a intamplat deloc. :( In facultate nici atat.

    iar despre articolul tau despre cum sa inveti… of, de ce nu era bloguri cand eram si eu in generala? :-s
    .-= Tomata cu scufita a scris ultima oara blog ..Bunicul meu =-.

    Apreciază

    • :( eu sper sa reusesc ce-mi doresc… si sa fac munca de convingere serioasa cu colegii mei.

      ah lasa ca atunci cand erai tu in generala existau activitati poate mult mai placute ca si calculatorul/respectiv blogurile

      Apreciază

Lasă un răspuns

