pentru cei inteligenti şi geografi, una grea


Că tot e vineri, să fac şi eu ca Makavelis şi să vă pun minţile la treabă. Nu cu mate, ci cu înţelegerea frazei. Geografie.

Bun. Deci dacă îmi explicaţi şi mie cum vine treaba cu forma de relief, cu treapta şi cu unitatea de relief, vă dau un zece. Sau măcar să-mi spuneţi dacă am dreptate la ce cred eu că am înţeles.

„Dicţionar

Formă de Relief – reprezintă înfăţilarea concretă a suprafeţei terestre, pt întinderi mici şi mijlocii, cu o anumită omogenitate a aspectului, a alcătuirii geologice şi a factorilor modelării care au determinat-o.

Treaptă de Relief – o asociere altimetrică a denivelărilor scoarţei terestre, pe anumite intervale, considerate de obicei astfel: 0-200 m pentru câmpii, 200-800 (1000m) pentru dealuri şi podişuri, peste 800 (1000m) pentru munţi;

Unitate de Relief – întindere relativ bine delimitată de alte regiuni înconjurătoare, cu un ansamblu de forme de relief care sunt asociate spaţial, teritorial”

Poate că neuronii mei sunt ruginiţi, şi nah, mai scârţâie, sau poate că sinapsele mele brusc eşuează când vine vorba de reliefuri şi orogenze hercinice altimetrice alogene. Frazele astea au colţii prea ascuţiţi, iar eu nu înţeleg de ce sunt atâtea cuvinte îmbârligate şi întortocheate şi fără rost. Mie mi-ar plăcea ca geografia să fie povestită sub formă de istorioară.

Bun. Ce am înţeles eu din frazele de mai sus:

Forma de relief – adică dealuri, câmpii munţi. Treapta de relief – adică de unde-i câmpia până unde, adică altitudinile. Unitate de relief – de exemplu, Câmpia Română, M-ţii Carpaţi, Depresiunea Colinară a Transilvaniei, etc.

Vă dau un zece dacă mă lămuriţi.

Puss puss.

6 păreri la “pentru cei inteligenti şi geografi, una grea

  1. fiind un om care a luat fix 10 la bacalaureat scris la geografie, pot doar sa zic ca ai inteles perfect… forma e munte,deal/podis,campie bla bla; treapta tine de altitudini, care de unde incepe si unde se termina, „care” fiind forma; unitatea de relief are o definitie destul de clara si pe care ai inteles-o! :) simplu, nu?
    .-= envi a scris ultima oara blog ..asteptam un sms… =-.

    Apreciază

    • deci eşti geograf ! d-a-n-k-e!
      iar eu sunt aproape-geografă că am înţeles ce zice. uite, că tot am o lecţie lungă şi fioroasă despre relief, stai pe aproape. =))

      mie mai simplă mi se pare o problemă la mate . :D

      Apreciază

  2. suna, adica se vede, de parca ora de geografie[si, implicit, geografia] ar fi 50 de minutele de chin; hai ca nu-i greu!
    inca mi-am amintit definitiile alea,stii, am dat testarea nationala din Geografia Romaniei, nu zic ca-i faina, da’ mie mi-a placut :-\”
    la multe idei, ai un blog „super-mega-hiper-ultra” ..atractiv[cred ca asta ar fi sensu’] !

    Apreciază

Lasă un răspuns

