top 10 cărţi favorite


M-am tot foit şi întrebat dacă e bine sau nu să încep acest gen de articole. Recenzii la cărţi nu mă simt în stare să scriu, dar parcă o adiere de idee n-ar face rău, sau măcar să vă prezint nişte recomandări.

Bine. Hotărârea e luată. Ciocan. Punct.

Încep cu top 10 al cărţilor mele favorite. Am citit puţine până acum, şi acord aşa puţin timp acestei activităţi atât de plăcute, dar, din  mica mea experienţă, mi-au plăcut:

  1. Nikos Kazantzakis – Zorba Grecul – cartea asta e atât de plină de viaţă şi savoare. E genul de carte care te influenţează, te face să priveşti viaţa cu ochi mari, ca pentru prima oară, în fiecare zi. Eu, cel puţin, aşa am înţeles-o.
  2. Jane Austen – Raţiune şi Simţire – prima carte de Jane Austen cu care am luat legătură. E uşoară, visătoare, şi, ce fată nu şi-ar fi dorit să fi trăit prin secolul 18, să meargă la baluri şi să se îndrăgostească de un gentilom ce le dedică poeme şi invitaţii la vals? Mie îmi place.
  3. Eric Emmanuel Schimtt – Viaţa mea cu Mozart – defapt e un eseu, de 156 pagini cu scris mare – numai bun de citit în câteva ore. Dar e superbă. Cuprinde atâtea aspecte ale vieţii, toate comprimate în scrisori adresate lui Mozart. Toate amărăciunile vieţii sunt vindecate de către muzica lui Mozart, care devine un fel de prieten ce îl însoţeşte pe tot parcursul vieţii. Merită să o citiţi, that’s for sure.
  4. Cynthia Kadohata – Kira-Kira – cuvântul kira kira exprimă tot ce e mai frumos în viaţă, de la fluturii ce zboară pe timp de vară pe câmpul înmiresmat. Cartea e plină de candoare şi simplitate. Cred că îmi plac genul ăsta de cărţi prea mult.
  5. J.D. Salinger – De veghe în lanul de secara – ei bine, aici nu mai e vorba despre puritate, deşi personajul principal e, oarecum, doar un copil. Cineva mi-a recomandat cartea pentru originalitatea naraţiunii. Eu aş adăuga la motive şi stilul simpatic prin care tânărul îşi exprimă ofurile despre viaţă. Mie îmi plac teoriile lui. Îi displac ipocriţii, e sincer, dar judecă oamenii după stilul şi metodele lui. Cineva zicea că, dacă nu ar fi citit cartea asta, ar fi rămas o persoană foaaaarte plictisitoare. Se poate.
  6. J.K. Rowling – Harry Potter (nu contează care) – nu strâmbaţi din nas! Fac parte din generaţia copiilor care au crescut cu Harry Potter. Nu ţin minte ce carte mi-a plăcut atât de tare, mai degrabă îmi amintesc sentimentul acela de fericire şi de nerăbdare să devorez toate paginile alea. Aveam vreo unsprezece ani, şi era ceva să citeşti în 2 zile 450 de pagini, cât avea, parcă, Harry Potter şi Pocalul de Foc. Erau dimineţi frumoase, când mă trezeam mai devreme nu ca să mă îmbrac frumos pentru şcoală, ci ca să citesc Harry Potter. De dragul… copilăriei mele!
  7. Mihail Drumeş – Elevul Dima dintr-a 7-a – ştiu că la vremea când am citit-o, m-a impresionat teribil de mult. Acum mi-am schimbat părerea, şi o consider o carte uşor depresivă (nu mă luaţi în seamă!).
  8. Oscard Wilde – Portretul lui Dorian Gray – în care se vorbeşte despre Dorian Gray şi tinereţea lui veşnicăşi frumuseţea extraordinară, în timp ce sufletul îi este reflectat de un tablou ce se urâţeşte la fiecare păcat. Acesta este un pact, defapt, de a-şi vinde sufletul. În fine, e o carte foarte interesantă, cu un final care mie mi-a dat puţini fiori.
  9. Jane Austen – Mândrie şi Prejudecată – tot în stilul relaxant şi feminin al autoarei. Am văzut şi filmul – pe amândouă le recomand.
  10. Anna Sewell – Black Beauty – cartea asta a avut atâta sensibilitate încât, la sfârşit, pentru că plângeam prea tare, pe ultima pagină care rămăsese 1/3 liberă, am rescris eu un sfrâşit fericit, în care nu murea nici un cal.

Well, dragilor, sunt doar la începutul „aventurii”. Mai am atâââtea de citit, până să definitivez realul top! Puteţi zice şi topul vostru, puteţi comenta pe marginea cărţilor din topul meu… ştiţi voi, defapt.

Un weekend plăcut !


22 de păreri la “top 10 cărţi favorite

  1. Si mie mi-a placut Harry Potter!! :D De-atat de multe ori am vrut sa citesc „Elevul Dima dintr-a 7-a”, dar n-am reusit niciodata s-o gasesc atunci cand ii era timpul. De la Salinger cred ca am avut eu prea mari asteptari, tin minte ca am fost un pic dezamagita dupa ce am terminat cartea respectiva. „Mandrie si prejudecata” mi-a placut mult, deh, sunt fata :P Iar Zorba Grecul trebuie recitita, n-am tratat-o cum se cuvine.
    .-= Minxieee a scris ultima oara blog ..Pe scurt: trasaturi de trainer/speaker bun =-.

    Apreciază

  2. Iti recomand o carte extraordinara a unui roman destul de cunoscut, contemporan noua. Este vorba de romanul „labyrinth.com” a lui Eugen Ovidiu Chirovici. Plecand de la jocul de Tarot si cele 22 de arcane majore, autorul construieste o increngatura de intrigi derulate alert si dirijate catre un final total neasteptat.

    Apreciază

    • Am citit si eu deja „labyrinth.com” a lui Chirovici, este intr-adevar teribila. Nici nu-mi vine sa cred ca e scrisa de un roman. Tot de el iti recomand „La broasca lesinata”, e altfel decit prima, dar la fel de buna. Eu am ris de m-am spart, este despre o gashka de nebuni prin anii ’90.

      Apreciază

  3. Buna! De cateva zile am dat peste blogul tau si ma bucur sa vad ca totusi mai exista destui oameni interesati de carti… Eu ti-as recomanda cartile lui John Fowles, in special Magicianul si Colectionarul. Cartile sunt scrise intr-un stil liber, ce te intriga si te face sa citesti tot mai mult, iar cel putin in cazul Magicianului actiunea nu este deloc previzibila.
    Mult succes in continuare cu blogul si sa stii ca nu esti singura care isi face liste cu cartile citite… eu am inceput-o pe a mea pe la 12 ani. :))
    Spor in tot ceea ce faci! :*

    Apreciază

Lasă un răspuns

