Ce aveţi cu Harry Potter si Amurg?


Cum dau de un articol in care cineva (deobicei teenager) vorbeste de carti, hop dau si de o fraza ce ironizeaza/ia la misto cartile din seria „Harry Potter” sau „Amurg”. Ca dehhh, „cum sa citesc eu asa ceva? eu citesc literatura adevarata, tru, nu chestii d’astea dupa care sunt innebuniti toti teenagerii” (asa-mi imaginez eu ca isi zic ei).

Da, e adevarat ca HP si Amurg au creat un val de fani innebuniti dupa personajele alea în care se şi regăsesc. E adevărat că unele fete-s extremiste şi-l văd pe eduard culăn (respectiv robert pattison) minunăţia acestei lumi, dar aici intrăm pe alt tărâm. Vorbim de ecranizarea cărţilor şi de nişte fetiţe fanatice înnebunite după un actor.
Dar nu aşa se întâmplă şi cu Brad Pitt, Johnny Deep sau alţi nu ştiu ce actori după care îşi dau duhul nişte femei? Diferenţa e doar vârsta către care îşi împrăştie atracţie respectivii. Că deh, nu văd eu fro fată de cinşpe ani înnebunită după un aproape-moşneag, oricâte pătrat pătrăţele şi nu mai ştiu eu ce are.

Să revin la cărţi.

Tare tare tare de tot aş vrea să ştiu care e motivul pentru care adolescenţii ce se vor serioşi şi culţi fug de această etichetă.

Mă enervează chestia asta.

Nu vorbim de nişte capodopere.. Nicidecum. Sunt alte sute de cărţi scrise de-alungul timpului mult mai minunate şi complexe. Vorbesc însă de actualitate, de teenagers, de nişte cărţi ce au creat vâlvă şi isterie şi au ţinut cu sufletul la gură mii de cititori.

Ăsta să fie motivul pentru care se iau în zeflemea? Popularitatea asta excesivă? Sau ce?

Până la urmă, aceste cărţi pot chiar să deschidă apetitul pentru citit… necititorilor, celor pentru pentru care HP sau Amurg e printre primele cărţi citite fără întrerupere.

I am sorry, dar nu-mi plac oamenii cu vederi fixe. Şi cei ce vor să pară altceva decât sunt. :(

De abia aştept să-mi spună cineva –  cu argumente – care-i motivul pentru care e hater. Nu, nu motive gen „Stephenie e naşpa”, „JK nu ştie să scrie”.

later edit:

zamolxis
October 10th, 2009
daca tu zici ca aceste filme / carti sunt pe placul adolescentilor si copiilor, este de presupus ca cineva care le ia peste picior o face pentru a-si dovedi “maturitatea”. care nu este, fiindca daca ar fi, nu ar simti nevoia s-o manifeste astfel.

34 de păreri la “Ce aveţi cu Harry Potter si Amurg?

  1. No, Alle, vine cam asa: eu, personal, sunt un fan al vampirului clasic. Mi s-a creat, in minte, o imagine. Acuma, ‘Twilight’ vine si-mi da peste cap toata povestea. A facut din vampir o planta carnivora. Nu mai e nimic mistic legat de ei. Povestea lor de dragoste m-a lasat rece, sincer. E ca si cum un crocodil s-ar indragosti de o zebra…pffff… Cu HP chiar n-am minic, e super-cool, chiar si la varsta mea :)
    .-= Neamtu’ a scris ultima oara blog ..Liber, dreapta! =-.

    Apreciază

    • Uite că punctul ăsta de vedere e super-interesant… Anume, că Twilight a denaturat imaginea clasică a vampirului. Well, that’s a reason. :-?
      Dar, sincer, ce altceva ar putea fi Eduard Culăn dacă nu vampir? :D adică… cred ca Stephenie s-a folosit de motivul ăsta şi pt. că era oarecum misterios, şi în acelaşi timp cunoscut şi atractibil. Fantomă, strigoi, crocodil – ce alte personaje aşa interesante mai există?!
      Well well
      mulţumesc pt. un argument calumia! :D

      Apreciază

    • Eiii, îţi dai seama că nu sunt nişte filme/cărţi profunde, ce dezbat minunăţia şi sentimentele lăuntrice ale omului.
      Să zicem că sunt mai pe gustul copiilor/adolescenţilor.

      Apreciază

  2. diferenta dintre cărți și ecranizările lor e ca de la cer la pământ. cel puțin în cazul Harry Potter. și nu, nu-l iubesc pe Daniel Radcliffe.
    atâta timp cât nu apare un Hitler care să omoare toți cititorii lu’ tanti Rowling nu vad de ce ai te-ai ascunde.
    .-= Marius a scris ultima oara blog ..Viva la Gloria ! =-.

    Apreciază

  3. Hey, scriam si eu la un moment dat cat m-am saturat de Amurg, in ideea ca tocmai unele persoane (cel putin din cunostintele mele) care au inceput sa citeasca (si care nu au mai citit prea multe inainte) se credeau extra culte, nu ca ar fi o carte de ‘necitit’, sau ca nu e placuta sau mai stiu eu cum.
    .-= Dee a scris ultima oara blog ..Oftări sanitare =-.

    Apreciază

  4. Eu am citit Harry Potter pe cand eram in studentie si Amurg, abea ce am terminat. Dupa mine sunt carti care merita citite si care te fac sa te rupi de lumea in care traim. Prinde bine putina fantezie. Ce e de apreciat ca desi, sunt pline de fantezie sunt accentuate multe elemente gen prietenia, cuvantul, iubirea, responsabilitatea si multe altele. Asa ca cine are de comentat intai sa citeasca…
    .-= MihaelaC a scris ultima oara blog ..Registrul donatorilor de Celule Stem este functional =-.

    Apreciază

    • :)>- right.
      până la urmă sunt cărţi normale, atractive de citit, iar subiectul, în cazul lui HP, nu e nici prostesc, nici vulgar sau nu-ştiu-cum, să merite să fie aşa de tare blamat.

      Apreciază

  5. Cu Harry Potter n-am nimic, am citit primele trei cărţi şi am văzut toate filmele şi chiar mi-au plăcut.
    Însă, Amurg mi s-a părut o pervertire a vampirismului. Vampirul care insufla teroare şi era o creatură a nopţii a ajuns să fie un adolescent efeminat îndrăgostit, care străluceşte şi umblă ziua. Recunosc, n-am citit cărţile ci am văzut doar primul film şi mi-a fost de ajuns. De aia nu-mi place Amurg.
    .-= Unguru’ a scris ultima oara blog ..Un an de blogăreală =-.

    Apreciază

  6. Hmm :-? Am citit astă-vară Amurg şi mi s-a părut destul de ok, în afară de traducerea care, sincer, cam lasă de dorit, şi faptul că în unele momente devine destul de previzibilă sau ciudată. Cum au mai spus şi alţii înaintea mea, spulberă imaginea vampirului clasic şi asta ar putea fi o problemă pentru unii, dar, pentru mine, nu văd de ce ar strica „o ieşire din tipar”, un plus de fantezie adusă unei cărţi cu şi despre vampiri. :D
    .-= Geo a scris ultima oara blog ..Fotografii (22) =-.

    Apreciază

  7. nu e bine sa bagi Harry Potter si Amurg in aceeasi oala, pentru ca sunt atat de diferite in atat de multe privinte.
    JK te captiveaza.Eu, cel putin, eram INNEBUNITA dupa ce au aparut primele 3 carti. Dupa aia, m-am cam plictisit, ca, deh, ce e prea mult strica.
    Insa pe Stephenie o urasc din tot sufletul meu pentru ca scrie carti atat de clare si de usor de inteles si de citit. Mi-am stricat felul de a citi cu Amurgul ei, pentru ca parcurgeam fiecare rand cu o viteza supersonica, iar acum nu mai am rabdare sa citesc un articol de ziar ca lumea.
    .-= Sabina a scris ultima oara blog ..Ce se intampla cu filmele zilele astea? =-.

    Apreciază

  8. Sunt multi copilasi care aduc dizgratie unui film care s-a muncit multe ore. Daca nu ti-a placut trebuie inseamna ca si celor din jur nu trebuie sa le placa si asa mai departe. Un sir lung dar fara sfarsit.
    Ar trebui sa respectam munca depusa si sa nu criticam fara am avea ceva cunostinte la mansarda.
    Dupa cum imi spunea o profesoara, Nu poti fi critc literar daca ai citit o carte, trebuie sa le citesti pe toate pentru a critica!
    .-= fLn a scris ultima oara blog ..Românul e grăbit =-.

    Apreciază

    • De acord.
      E aiurea să facă pe geniile şi pe filozofii şi pe criticii literari nişte puştani, că au citit ei undeva nişte fraze ce sună dur şi îi fac să pară mai cool decât restul.
      :-b [nu ştiu dacă înţelegi ceva din ce am zis]

      Apreciază

  9. pentru ca e o copie + ca filmul e foarte prost facut + ca e penal frateee( nu e nici sf nici de dragoste) + ca aia mai aveau sa-si faca poze in oglinda si sa le puna pe hi5:D
    destule motive?

    ps: sa zic si ca e citita de toti emochizii?

    vorbesc despre amurg:)

    Apreciază

    • 1. Spui că e o copie.
      De ce? Ai citit undeva pe net că e o copie, nu? Sau ai făcut chiar tu studiul literar şi ţi-a dat că „Amurg” e plagiată, infracţiune, furt, alea alea.

      2. Filmul e foarte prost facut.
      :D e diferenţă între „e foarte prost făcut” şi „nu îmi place”. E prost făcut? Nu ştiu… Eu n-am văzut cadre strâmbe, tremurate, etc.

      3. Ba e şi sf, şi e şi de dragoste.

      p.s.: se poate ca şi eliade să fie citit de emochizi, se poate ca şi nespălaţii să aibă gusturile lor selecte din punctul ăsta de vedere.
      hai să fim serioşi. nu îţi place o carte pentru că o citeşte nu ştiu ce categorie de copii?
      uite, eu cunosc o grămadă de persoane vesele care au citit cartea.
      atunci?

      Apreciază

  10. Pingback: Cel mai bun articol al saptamanii #3 « Crok's Blog™

  11. Deci m-am nervat!
    Cum adica? Stai putin?
    Cu Heric Poteric n-am treaba ca nu m-am uitat la nici un film (ca uram sau urasc filmele) si nici cartile nu le-am citit (ca le citea toata lumea).
    In legatura cu seria Amurg am citit toate cartile si-s prea faine. Ma bucur ca intai am citit cartile si apoi am vazut filmul pentru ca filmul e foarte, dar foarte prost, pierde multe detalii ce consider eu ca ar fi trebuit sa le lase. Multi zic ca Amurg e de caca si din astea ca nu au citit cartile si s-au uitat doar la film.
    Acum imi ramane doar sa sper ca filmul astalalt ce o sa apara sa semene cat de cat cu cartea :)).
    .-= Alina. a scris ultima oara blog ..Leapsa =-.

    Apreciază

  12. Pingback: Castigatorul editiei 3 « Crok's Blog™

  13. nu am citit nicio carte harry potter dar am vazut primele 2 [?] filme; amurg nici nu am citit si nici nu am vazut filmul. uhhhm despre harry potter nu stiu ce as putea sa spun, nu mi se pare ca se vorbeste exagerat de mult despre el. e cam la acelasi nivel cu lord of the ring sau star wars, zic eu.
    la twilight e o alta poveste. parca toata lumea a innebunit. pardon, toate adolescentele. si asta e dinainte sa apara filmul. sunt si alte carti despre vampiri, poate chiar mai bune. despre acelea nu se vorbeste mai deloc din pacate.
    .-= Alina a scris ultima oara blog .. =-.

    Apreciază

Lasă un răspuns

