tu ce mai faci?


Când întreb un „tu ce mai faci” nu aştept răspunsuri ca „bine”. Întrebarea o adresez sufletului cuiva drag, despre care vreau să ştiu ce se mai petrece, ce îl frământă, ce bucurii are de împărtăşit. Pur şi simplu, e ca şi când te-ai aşeza pe un fotoliu luminos, în faţa persoanei respective, ai pregăti două ceşti de cafea aromată şi ceva delicios, şi, emoţionat puţin, ai aştepta ca persoana respectivă să-ţi permită să-i pătrunzi în suflet. Dacă nu vrea să te lase, îţi dă vreun răspuns şablon, rece asemenea unui dinozaur de eră glaciară. Vreun „bine”. „Bine” care ar putea să fie acelaşi lucru cu „bine pa”.

Eu nu vreau răspunsuri şablon, nu vreau automatisme d’astea.

Câteodată ştiu că dacă cineva mă lasă să-i fiu prieten, să-i fiu aproape, îmi răspunde altfel. Nu, nu înseamnă că mi se destănuinuie sau că îi pătrund cu ghearele în intimitate. Nici nu întreb „ce mai faci” pe cineva pe care-l cunosc de 5 minute, nici pe cineva cu care n-am absolut nicio treabă.

Ce naiba, dacă nu mă interesează, te întreb „ce faci” şi mă bucur că-mi spui sec „bine. tu” şi nu o mai lungeşti.

Cred, deasemenea, că una dintre cele mai certe dovezi că îţi pasă de cineva este întrebarea „ce mai faci”. E, poate, mai intim decât „mi-e dor de tine”.

chiar nu ştiu ce puteţi comenta la subiectul ăsta.

câteodată scriu numai ca să mă simt eu bine.

16 păreri la “tu ce mai faci?

  1. am patit de multe ori sa intreb „ce mai faci” si sa mi se raspunda sec „bine” desi eu as fi vrut sa aud mai mult de atat. Poate ca ei privesc din punctul lor de vedere. Multi cand intreaba asta nu ii intereseaza neaparat un raspuns…
    .-= cory a scris ultima oara blog ..aspiratii, dorinte.. =-.

    Apreciază

  2. multora, acest „ce mai faci?” li se pare o intrebare care incearca sa alunge plictiseala si monotonia. adica .. ti s-a intamplat sa iesi cu cineva in oras, sa nu discutati nimic si, ca sa faceti ceva spune un: „si…tu ce mai faci?” sec si fara rost? sau cand vorbesti mult la telefon si n-ai ce sa-i mai zici respectivului si se trezeste cu un „ce mai faci?” din asta

    Apreciază

    • pai iti dai seama de situatie – iti dai seama cand ce mai faci-ul ala e pus asa, la intamplare, ca si discutie :-B atunci n-are nicio treaba cu legatura apropiata dintre doi oameni/suflete, etc 8-}

      Apreciază

  3. Niciodata nu zis ‘ce mai faci’. Ba nu, am zis-o unei singure persoane.Ori..mnah, o zic unora.Acelor oameni care stiu ca nu e o formalitate ci chiar ma intereseaza persoana lor.In rest, nu sunt de acord cu multe lucruri, precum prezentarile intre doua persoane.De ce naiba se zice, de exemplu: robert-iuliana, iuliana-robert. Dăh, de parca nu ar fi logic care e robert si care e iuliana, le trebuie de doua ori pronuntarea numelor :-j
    .-= Ioana a scris ultima oara blog ..Ignorând ignoranţa =-.

    Apreciază

    • =)) faza cu pronuntarea de doua ori a numelor e amuzanta – nu m-am mai gandit la asta.

      – nici eu n-am mai zis ‘ce mai faci’ decat cand chiar m-a interesat…

      Apreciază

  4. Te înțeleg perfect. Și eu pățesc adesea să întreb pentru că mă interesează, pentru că vreau să aflu, pentru că îmi pasă și…buf..mi se răspunde cu acel „bine”, doar cu acel „bine”! Mă face să înnebunesc..parcă se prăbușește toată ideea de conexiune pe care o am cu persoana respectivă. Hate it!

    Apreciază

    • poate persoana careia ii adresezi intrebarea e atat de obisnuita cu intrebarile de genul asta insa dezinteresate ca poate nu-si dadea seama ca tu chiar esti interesata :-?

      Apreciază

  5. În primul rând îți dai seamă că persoana care să îți răspundă complet sincer pe internet la întrebarea „Ce mai faci?” ar trebui să fie extrem de exhibiționistă și destul de dezinhibată, nu?

    Eu, în general, fac bine, mulțumesc. Cam ocupat cu munca, cam dezamăgit de oameni în ultimul timp, dar se vor rezolva cu toate, mai devreme sau mai târziu, nicio problemă.

    Uite, de exemplu, azi am fost la cununia civilă a unei persoane extrem de dragi mie. Nu pot să zic că sunt din cale afară de fericit în situația dată, dar sunt suficient de matur, zic eu, încât să pun bucuria altora care au un locșor special acolo undeva, decât persoana mea. Eh, totul se reduce la voi regreta sau nu asta cândva, presupun.

    În rest, viața e frumoasă, atunci când nu e de rahat. ȘD
    .-= Eugen a scris ultima oara blog ..Nescafe – The Ring =-.

    Apreciază

Lasă un răspuns

