Cum as reforma eu invatamantul


De la 7 ani până la 19, în perioada noastră cea mai de boboc ce se pregăteşte să înflorească, trecem prin şcoala generală şi liceu. 6 ore suntem în aceiaşi sală cu profesori şi colegi, care de care mai educat sau… needucat. Şi, până la urmă, cum zicea Liceeanu, noi suntem suma întâlnirilor noastre. Se mai întâmplă, rar, să dăm peste oameni extraordinari, care însămânţează în noi dorinţa de a fi oameni şi de a avea valori. Valori umanitare.

Eu aş reforma învăţământul. Sincer de tot.

Aş adăuga (sau înlocui cu altă materie) altceva: cultivarea valorilor. Asta însemnând lupta pentru dreptate, cinstea, umanitatea, implicarea, imparţialitatea, ajutorarea celor sărmani, dorinţa de a cunoaşte, frumuseţea inner, diplomaţia, lucruri care nu vor fi predate teoretic, ci trezite în sufletul copiilor.

Aşa, sincer, cred că nu ne vom mai îngrijora că adulţii de mâine, copiii de azi, sunt nişte drogaţi, cum se întâlnesc în Italia şi alte ţări unde fenomenul nu mai poate fi controlat si o gramada de elevi se droghează.

Aş învăţa despre arte, despre pictori, muzicieni şi oameni de cultură. Însă nu o oră la 2 săptămâni, ci cel puţin 3 ore pe săptămână, în care le-aş oferi elevilor ce e frumos: muzică, tablouri, sclipiri de geniu.

Spuneţi-mi şi mie la ce mă ajută să ştiu cum creşte raza atomică la metale şi nemetale, spre perioadă sau spre grupă, la chimie? Sincer de tot. Chimia e superbă, învăţăm practic din ce e alcătuit tot din jurul nostru, dar chestiilor ăstora pe bune de le văd vreun rol.

În loc de logică şi alte materii în care pierdem doar vremea, adică pur şi simplu 50 de minute ascultăm gălăgia făcută de colegi şi ne uităm cu milă la profesorul care nu poate să-i controleze, mai bine aş lăsa copiii să meargă acasă şi să doarmă o oră de amiaz. E mai sănătos, decât să vină cu nervii pioneze de la atâta zgomot inuil.

Aş învăţa copiii cum să trăiască frumos, cum să-şi dorească să facă copii pe care să-i crească buni, cum să lupte împotriva a ce e nedrept şi să-şi dorească mereu, mereu, să ţintească mai sus, spre bine în ce cred ei.

Hello, Domnule Ministru al Educaţiei sau oricine who Can Do It, can you hear me?

15 păreri la “Cum as reforma eu invatamantul

  1. Felicitari ! Gandesti cum trebuie, cu mintea si cu inima, dar cei care pot, nu vor si se fac ca nu aud ! Nu e nevoie in Romania de oameni care sa gandeasca , sa doreasca sa traiasca frumos si bine, sa tinteasca mai sus…

    Apreciază

  2. Pingback: Tweets that mention Cum as reforma eu invatamantul : ♥ allé -- Topsy.com

  3. Nu sunt de acord cu pct. nr. 2 . In clasele aIXa si aXa pentru mine orele de desen si muzica erau un chin.Am avut profesori nepotriviti si profesoara de muzica nu numai ca nu m-a facut sa iubesc muzica, ci nici nu m-a invatat nimic. La fel si cu desenul. Pentru elevii care nu au talent la desen( si ma includ si eu in aceasta categorie) e un chin sa-si faca temele la desen, proiecte, sau ce mai au de pregatit. Daca un elev vrea sa stie mai multe despre muzicieni, pictori, poate sa citeasca mai mult in timpul liber. In cazul meu, la orele de muzica 50 de minute ascultam galagia facuta de colegi si ma uitam cu mila la profesoara care nu putea sa-i controleze.

    Apreciază

    • Exact… In plus… Nu te invata nimeni sa folosesti un card (intr-un an a fost obligatoriu sa avem card la BancPost pt alocatii), sa schimbi un bec, sa mergi pe strada/sa treci strada…

      Apreciază

  4. Pai tu iubita,conteaza sa stii cum creste raza atomica la metale ca doar esti din cate stiu la profil de Real si astea trebuiesc stiute deoarece nu le vei invata altundeva si unii poate ajung sa descopere si sa inteleaga ca le place chimia,cu toate ca au ales alt profil.
    De asemenea si prezenta la ora de logica e obligatorie…O fi Liviut cum o fi el,la fel si colegii tai.Dar e si vina voastra ca ora decurge cum o decurge ea,la fel ca si a lui.Nu ai ce face,trebuie sa meri la ora..nu la toate scolile e asemanatoare situatia.Inainte de Liviut am avut un prof de logica extraordinar.Stia sa ne capteze atentia si luam note pe merit la ora lui :) Asa ca…astea nu sunt niste reforme de facut in invatamant,ci mai degraba e la atitudinea profesorului de a face materia atragatoare sau a elevului de a fi cu adevarat sau nu interesat de ce se preda.
    Ore de ‘arta’ as zice sa fie organizate de elevi/profesori din liceu in afara orelor scolii,deoarece liceul nostru nu e unul ‘de arta’.Daca iti doreai asa ceva,mai bine mergeai la Liceul de Arte.

    Apreciază

    • Pe mine „astea trebuie stiute” nu ma convinge. Si na, e normal sa se faca anumie chestii sa se descopere astfel CUI i place si vrea sa mearga mai departe cu chimia (si nu numai, ci toate materiile), dar the question is: la ce ma ajuta aia cu raza atomicaaaa??? Adica concret, la descoperiri, la facut medicamente, la ce?
      Si partea cu Artele: ar trebui in TOATE scolile, nu numai la liceul de arte, pentru ca tine de cultura.

      Apreciază

  5. In mare sunt de acord cu tine, dar eu cred ca pana in clasa a VIII-a ar fi bine sa fie ceva general, unde sa se dezvolte creativitatea si dorinta de a explora si a cauta frumosul al copilul, dupa care, la liceu, sa aleaga, ce profil vrea. Cam cum e acum sistemul, dar materiile fiind predate diferit. Cred ca odata ce se preda teorie, ar trebui sa urmeze punerea ei in practica.

    Apreciază

  6. mie nu-mi place chestia cu „hai sa scoatem logica si alte materii inutile”. materiile inutile fiind…?
    pentru ca ai dat doar un exemplu concret, o sa vorbesc numai despre logica. ea, ca materie, nu e o inutilitate, pentru ca, in teorie, e gandita in asa fel incat elevii sa capete niste deprinderi ca argumentarea, capacitatea de a sintetiza, determinarea relatiilor dintre cauze-efecte and so on and so forth. Ca e predata ca naiba, asta e partea a doua. Exista, insa, si profi de logica adevarati, care nu predau materia asta doar pentru ca trebuia sa o acopere cineva, acolo. Gabriel Sandoiu (care mi-a fost profesor la clasa si care, pe langa altele, e un om extraordinar), cel care a initiat protestul impotriva scoaterii disciplinelor socio din programa, e un exemplu de profesor pasionat, caruia ii place materia pe care o preda.
    nicio materie nu e cu adevarat inutila, numai ca, fara un prof bun, e abordata intr-un mod total gresit.

    Apreciază

  7. Pe mine „astea trebuie stiute” nu ma convinge. Si na, e normal sa se faca anumie chestii sa se descopere astfel CUI i place si vrea sa mearga mai departe cu chimia (si nu numai, ci toate materiile), dar the question is: la ce ma ajuta aia cu raza atomicaaaa??? Adica concret, la descoperiri, la facut medicamente, la ce? Si partea cu Artele: ar trebui in TOATE scolile, nu numai la liceul de arte, pentru ca tine de cultura.

    Apreciază

  8. Pe mine „astea trebuie stiute” nu ma convinge. Si na, e normal sa se faca anumie chestii sa se descopere astfel CUI i place si vrea sa mearga mai departe cu chimia (si nu numai, ci toate materiile), dar the question is: la ce ma ajuta aia cu raza atomicaaaa??? Adica concret, la descoperiri, la facut medicamente, la ce? Si partea cu Artele: ar trebui in TOATE scolile, nu numai la liceul de arte, pentru ca tine de cultura.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: