schimb de vieti


Dacă nu ar exista consecințe și oameni care judecă aș putea fi 103910931 de lucruri…

Câteva luni pe an aș fi o boemă notorie, ce ar avea părul roz și verde în dreduri și s-ar îmbrăca așa cum doar artiștii știu să combine hainele, ar lua trenul și s-ar duce oriunde, mi-aș petrece zilele între concerte și făcând cine știe ce lucruri care mă fascinează pe moment. Aș fi liberă. Aș zâmbi naiv la toate persoanele care s-ar încrunta la mine și s-ar gândi că tinerii din ziua de azi sunt tare teribiliști sau că „fata asta n-a avut pe nimeni s-o educe?”.

Apoi, pentru doar câteva zile, aș fi un om ce spune verde în față absolut tot ce nu-i convine, fără să te supere prea tare. Atunci ți-aș reproșa cele 2421409 de lucruri care sunt ca picăturile chinezești pentru relațiile dintre noi. Ți-aș reproșa că te comporți ca o distrusă sau că mi-am dat seama că ești falsă, că nu ești acolo când am nevoie de tine, că dacă te comporți dezinteresat peste câtva timp și eu voi fi dezinteresată, că te crezi prea înțelept și nu ești, sau astfel de motive pe care le folosesc oamenii nemulțumiți.
Deși n-aș prea vrea să fac asta, ar fi urât…

Alte câteva săptămâni pe an aș fi un șoarece de bibliotecă. Da, aș sta între 4 pereți și aș citi tot ce ar putea interesa un șoarece de bibliotecă, legat de toate filozofiile și cum ar trebui să se comporte un om inteligent, legat de doctrine și de asemenea lucruri. Aș fi o fată ce poartă ochelari pătrățoși și pulovere largi și comode, și aș râde superior de inferioritatea celorlaltora.

Apoi, câteva luni aș fi un fel de maica Tereza, și atunci aș șterge din maculatorul meu tot ce înseamnă neegalitate, superioritate, inferioritate, mândrie, aroganță, perversitate, viciu, păcat.

Doar că unele persoane sunt așa cum mi-aș dori eu să fiu pentru câteva momente. Le admir excentritatea.

Însă, cu adevărat, doar în pielea persoanei din prima categorie m-aș băga. Câteva luni, nu mai mult, iar apoi să revin la Alle cea delicată.

Tu ce persoană bizară ai fi, dacă ai putea, dacă n-ar exista reguli și consecințe și urmări și judecăți?

10 păreri la “schimb de vieti

  1. prima :) pe bune, şi eu îmi doresc asta, dar nu oamenii care judecă mă împiedică, ci relaţiile cu persoanele dragi mie. uneori îţi dai seama că oricât de „a free spirit” te crezi, nu poţi fi completely free fără să sacrifici altceva sau să răneşti.
    şi aş mai vrea să trăiesc o vreme viaţa de acum câteva secole, cel puţin partea bună…sunt fascinată de ea.
    actually, aş vrea să fiu tot :)

    Apreciază

    • you’re such a romantic soul, daca vrei sa fi trait acum cateva secole :D

      Da, ii si dezamagesti pe cei din jur daca esti categ 1, ca doar toata lumea vrea sa aiba in jur o persoana decenta si… normala.

      Apreciază

      • Not entirely true, I don’t. Mie îmi plac oamenii frumoşi, atipici, care nu se tem să fie ei înşişi şi nu respectă regulile doar pentru că sunt reguli. Ăsta e normalul meu. Cât despre moralitate…e discutabilă. Poate încadrăm totul în nişte tipare impuse de societate. Încerc să scap de obiceiul ăsta, până la urmă contează să simt pentru mine dacă ceva este bun sau nu, nu să îmi spună altcineva cum ar trebui să mă simt.
        Cu unele chestii am răni oricum, chiar şi pe cele mai open-minded persoane din lume.

        Vezi…părerile mele s-ar lovi cap în cap cu lumea în trecut, cu toate astea o iubesc, pentru ingenuitate şi lipsa de vulgaritate şi…da, cred că sunt aşa cum ai zis. Dar totodată cinică :P

        Apreciază

Lasă un răspuns

