Cum sunt excursiile cu HCC-ul


Din propria-mi experiență, vorbind, poate ca ajutor și pentru boboci:

1) Excursiile la Straja cu Perpedesu și proful Pletea

A fost prima excursie în care am fost, anul trecut. Dacă știi și îți place să schiezi sau să te dai cu placa de snowboard, e foarte tare! Dacă nu știi, înveți acolo. Când am fost eu, domnul Pletea ne-a învățat pe mine și pe câteva fete să ne dăm cu placa. Dezavantajul a fost că pensiunea era un pic departe de pârtie și e awkward să mergi cu botinele atâta drum și pantă.

A fost frumos. Atâta doar că mie nu-mi plac sporturile de iarnă, nici să schiez nici să mă dau cu placa. :)) Mi se pare prea periculos, de ce să iau ceva în picioare care să-mi ia controlul asupra lor și să mă dau cu ele pe pantă alunecoasă? BRRRRRRR.

Cei de la Perpedes sunt o companie de treabă.

Excursiile la Straja se fac, cred, în fiecare an.

2) La Auschwitz, cu profa Cetean

Cetean trebuie să fie cea mai tare profă din lume. A avut grijă de noi și a fost grijulie, să nu fim răciți, și așa mai departe, a fost responsabilă și o super companie. Femeia aceasta a venit în excursie chiar să facă excursia interesantă pentru noi, nu numai să fie ea turist.

Am văzut anul trecut Auschwitzul, și e, cu siguranță, un loc în care trebuie să mergi o dată în viață. E atât de încărcat din punct de vedere istoric și emoțional, încât mișcă ceva în tine, te lasă cuprins de oripilare asupra atâtor oameni monstruoși, înduioșat de poveștile celor nevinovați dar nenorocoși, și te întrebi cum a fost posibil așa ceva?!

Paranteză: Că tot veni vorba de subiectul acesta,  trebuie să reiau de citit Jurnalul Annei Frank, I think it’s a Masterpiece. A citit-o careva?

Pe lângă Auschwitz, orașul Cracovia e absolut splendid. Doamna Cetean ne-a acordat o libertate responsabilă, așa că ne-am bucurat de priveliștea lui. E un aer superb în oraș, și un lac pe centru unde oamenii se plimbă, fac jogging sau se dau cu bicicleta. Mi-am zis că trebuie neaparat să locuiesc aici o perioadă de timp.

Recomand excursiile cu profa asta. Sunt utile, interesante, frumoase. Așa cum ar trebui orice excursie să fie.

Excursiile la Auschwitz se fac din doi în doi ani, deci următoarea va fi anul viitor. Se pleacă joi și ajungem înapoi în România duminică seara, din câte îmi amintesc.

3) Excursiile cu doamna Piltu. Paris.

Am fost vara aceasta în excursie în Paris. Trebuie să zic că Paris-ul este foarte frumos, dar organizarea a fost strigătoare la cer.

Am plecat cu o agenție din Oradea, Brigitte Tours, care ne-a făcut nouă, tinerilor, vacanța relativ de coșmar. Ideea e că eram 20 de tineri și vreo 40 de adulți. Și zici că eram într-un film dintr-acela previzibil, cu lupta între generații, în care adulții urăsc adolescenții.

În fine, ideea de bază e că în Paris nu se merită să stai 2-3 zile, și în nici un caz într-o excursie făcută cu doamna Piltu și agenția de turism Brigitte. Pentru că, în primul rând, vezi lucruri pe fugă sau din autocar, te trezești că s-a modificat programul și că trebuie să alegi între Muzeul Louvru și Disneyland, că oricum la Disneyland trebuie să ajungi pe cont propriu, că autocarul nu te duce. Trebuie să călătorești cu metroul într-una din cele mai mari aglomerații urbane de pe planeta. Asta e oarecum interesant și cool. Deloc frumos e că pierzi atâta timp când greșești, evident, metroul, de exemplu. Deloc frumos este și să stai nemâncat.

În al doilea rând, îmi cer scuze dacă rănesc pe cineva, dar să vii în Paris și să nu verifici dacă copiii-ți sunt în camere, dacă se simt bine, dacă la ora doișpe sunt încă în camere, după ce i-ai lăsat să plece seara în Paris însoțiți doar de un singur major, e imposibil de imaginat și strigător la cer. Spun lucrurile astea nu să fac probleme nimănui, dar să știți, pentru propria voastră siguranță, cum stau lucrurile.

Cred că excursiile de genul acesta ar trebui făcute de persoane responsabile, că de aceia se numesc profesori supraveghetori.

4) La mare, cu doamna Milea

Celebra tabără la mare, în Costinești, cu doamna Milea. Cel mai așteptat punct din an, pentru unii. Milea este una dintre cele mai tari profesoare posibile, cine nu e de acord să mă penalizeze imediat! Și a fost și responsabilă, gen, nu puteai lipsi de la una din mese (în care eram toți adunați) fără să îți ceară explicații sau să cheme după tine și să te mustreze.

Nu pot să redau în cuvinte cum sunt taberele la Costinești. :)) Mare, discotecă, nopți albe. Cam tot ce vor tinerii! Dar acum e momentul să vrem asta, nu? Acum e momentul cel mai potrivit.

Ah, gotta say, cât de lucky am fost, să nimeresc cu niște persoane extrem de de treabă în grup. Oamenii drăguți contează atâta!

Had a blast!

Atât din propria-mi experiență.

Profesorul Scheau mai face excursii și am auzit că sunt foarte tari. Oricum, domnul Scheau e teribil de agreabil și simpatic. Anul trecut a fost în Praga. Visez să merg acolo.

Mai face și prof. Arăboaie, atât în țară cât și vara, afară, în Muntenegru de exemplu. Am auzit că cea de anul trecut a fost reușită (defapt, ce să mă rețin, am auzit că a fost superbă). Arăboaie cazeaza elevii la hoteluri curate și de standarde bune (că tot mi-am amintit de cămăruța minusculă ce am avut-o în suburbia din Paris).

Dacă ai adăugiri sau păreri sau experiențe, simte-te liber să-mi scrii.


O părere la “Cum sunt excursiile cu HCC-ul

  1. Am auzit parerile mai multor persoane care au fost in excursia de la Paris si observ ca esti singura persoana careia nu i-a placut. Realizezi ca nu puteau sa va cazeze nici la un Hotel de 5 stele, avand in vedere costurile care sunt oricum mari si nu toata lumea se scalda in bani. Pe de alta parte, la fel cum spuneai si tu, este imposibil sa vazi tot Parisul in 3 zile. Crede-ma, am trecut prin asta si eu. Insa, sunt convinsa ca toata lumea a facut tot ceea ce a putut pentru ca elevii sa reuseasca sa vada cat mai multe lucruri. Regret sa aflu ca nu ti s-a parut o excursie reusita, caci Parisul este absolut superb si nu merita vazut in excursii scurte precum a fost aceasta. Iti recomand sa mergi acolo, cu familia poate, pentru cel putin o saptamana, in care sa reusesti sa vezi cat mai mult din orasul acesta extraordinar ! :)

    Apreciază

Lasă un răspuns

