durerea mea de toate zilele


Mă jur că am început un post decent ce începea cu „Mi-ar fi plăcut să mă fi născut într-o lume/într-un an/într-un alt secol în care”, şi apoi am înşirat elegant nişte cuvinte, dar recunosc că toate erau doar nişte eufemisme care îmbrăcau de facto o singură idee simplă „Mi-ar fi plăcut să mă fi născut într-o lume în care să nu mai fie atâţia proşti”.

Dar apoi am realizat că există lucruri mai rele ca prostia, cum e răutatea.

Dar cum e să fii şi rău şi prost?

Apoi, ca să dau pe viu procesul meu de redactare al acestui post, mi-am zis că „uite la Alexandra asta câtă aroganţă pe ea, ea se crede deşteapta deşteptelor, buna bunelor”. Apoi am zis că să tai iar tot ca să scriu iar cu nişte cuvinte mai subtile, mai pe după perdea, mai nişte metafore cu ursuleţi omuleţi pufuleţi.

Dar scriind ce îmi vine în minte, de fapt relev sincere trăsături de-ale mele.

N-am nimic cu fetele din ziua de azi ce îşi pun poze aproape dezbrăcate pe facebook, cu băieţii de pe facebook ce se corectează între ei şi demonstrează că nici cea mai vagă cunoştinţă despre noţiunea de limbaj metaforic nu au, ei citind doar Scufiţa Roşie la viaţa lor şi rezumate dă pă google şi n-având decât un limbaj de lemn, n-am nimic nici cu fetele a căror singur univers se învârte în jurul hainelor, care cât a costat, de unde ai luat-o, sau unghiilor cu un model nou în fiecare zi, n-am nimic cu cei care sunt puşi la punct zilnic cu ultimele bârfe dintr-o lume închistată şi aşa zisă mondenă,

n-am nimic că-i treaba lor şi viaţa lor.

Doar atâta că într-un Univers ideal paralel la care visez, lucrurile ar sta altfel.

Dar aşa, ca paranteză, cred că rezolvarea pentru cei ce mă indispun ar fi cărţile.

Eu fac parte din oamenii care cred că literatura şi cărţile de orice fel, de fapt, face bine sufletului şi minţii. Curiozitatea. Să vrei aflii cum s-a făcut lumea, wtf e aia big bang sau big crunch, ce e mai departe de stelele astea de pe cer şi ce zic diferite religii şi cum au schimbat ele în aşa mare masă concepţia omului despre divinitate, ce dirijiori mari a avut România, ce se întâmplă din punct de vedere politic cu România, habar n-am, chestii. Să fii curios. Să îţi pui întrebări. Să nu te opreşti la ce ţi se oferă zilnic pe tavă din jur, că ţi se oferă un facebook semi-retard, ziare de scandal şi emisiuni de două parale. Ţi se oferă vecina ce vine la tine să bârfească pe cealaltă vecină. Să crezi că există viaţă şi în afară de cafenele, că există glume şi mai savuroase decât cele de batjocură, că se găsesc poveşti şi mai fascinante decât cele fără nicio valoare despre viaţa personală a celor din jur. Să descoperi o altă lume. O lume a cărţilor, poate. Sau a curiozităţii, a introspecţiei, a oamenilor ce caută să se autodepăşească, să fie mai culţi. O lume mai elegantă, mai profundă.

Când o să descoperi lumea aia, şi cred că s-ar putea să fie de ajuns să guşti doar din ea şi să ţi se pară net superioară lumii mediocre… când o să descoperi lumea aia, sunt sigură că nu vei mai simţi nevoia nici să te pozezi în chiloţi şi să te pui pe net, nici să trăieşti sub euforia likeurilor grămadă, nici să fii atent la ce postează tot omul prost pe facebook ca să te bucuri că găseşti ocazia de a băga un sarcasm mediocru, vei realiza că aspectul e important dar nu îi totul, că tu ai şi minte şi suflet, şi şi alea au nevoie de atenţie şi grijă. Că intelectul şi bunul gust se cultivă. Caută o altă lume, în care sarcasmul îl poţi folosi într-un grup de oameni mai inteligenţi. Atunci şi răsplata ta interioară va fi mai mare. Vei ştii că nu ai de-a face cu lumea asta şi că există lucruri mai importante cărora să le acorzi din timpul tău. Că-i scurt şi preţios.

3 păreri la “durerea mea de toate zilele

  1. mi-a plăcut foarte mult ce ai scris.
    pentru că pledezi pentru cultură, poate mai treci o dată prin material și faci acordul prin propoziții, ca să fie totul perfect. îți dau două exemple (dar nu sunt singurele!)
    fetele a căror singur univers
    literatura și cărțile de orice fel face parte.

    spor-t la treabă, ideile tale sunt superbe.

    Apreciază

Lasă un răspuns

