vazand lumea (vara 2014)


Un pic de Budapesta, care trece pe locul 2, după Paris, ca cel mai romantic oraş (datorită Chain Bridge seara, luminile ce cad pe fluviu, de pe o parte şi alta).

Din nou Viena. Burghezie, clădiri împărăteşti, opulenţă timidă, roială. O consider a doua mea casă. Am revăzut locuri, mi-am stabilit aici viaţa după 40 de ani.

Berlin, oraşul în care oamenii sunt liberi. Aici trebuie să revii când vrei să nu te constrângă societatea, când vrei să te îmbraci fără să te gândeşti că o să comenteze vecina Leana (iote, cum se-mbracă, bre, tineretul, fără cap, dezlânat!!!), când pur și simplu nu îți pasă și ești și tu în trecere intrinsecă printr-o perioadă a vieții tale. Trebuie doar să nu cauți ceva facil, așa ca un tablou de Monet, cu o grădină frumoasă și niște culori calde, vii, ce n-are cum să nu îți placă. Aici frumosul se află doar în urât, în gaura din perete, în asimetric, în tencuiala scorojită din care iese o cărămidă ce poate ţi se pare estetică. Dacă ești ușor instabil emoțional sau psihic, clădirile de beton, gri, râioase parcă, decojite și pline de graffiti s-ar putea să te facă să vrei să fugi acasă unde e bine și cald și oricum mai mult lux decât oriunde în perimetrul tău. Dacă nu îți pasă de problemele astea superficiale de care aduc eu aminte, it’s good to settle.

Mama spunea despre cupluri că multe aparent se înţeleg bine, dar când vine cazul să petreacă timp doar împreună, apar divergenţele, certurile, ies la iveală hibele.

Cu mine şi cu V a fost opusul, ne-am înţeles extraordinar de bine, V încă e cel mai amuzant om de pe Planetă, încă e bun şi grijuliu, încă sunt un copil naiv şi fermecat de el căruia imediat îi taie cineva craca (ne place tuturora să tăiem craca visătorilor şi naivilor, să le azvârlim una, mai mai vor cădea şi vor realiza că şi ei, ce par a fi aproape de magic, sunt tot una cu tot ce e pe Pământ – deşertăciune!!! ).

IMG_1150 IMG_1181 IMG_1219 IMG_1683 IMG_1764 IMG_1870 IMG_1892  IMG_1729IMG_1949

Tocmai mi-am pus diagnosticul de om introvertit. Data viitoare poate ar fi bine, deci, să vizitez Portugalia, Spania, ţări primitoare pentru sufletul meu rece :)).

În momente ca astea (memorabile când superi pe cineva, că poate să îţi arate negru pe alb că eşti ipocrit! când i se pare că nu eşti linear în comportament de bună cuviinţă), sunt recunoscătoare alor mei că mi-au permis să văd atât de mult, după capul meu, lumea. E o parte a vieţii mele căreia doar lor le-o datorez, şi care mă defineşte pe mine, că doar eşti ce vezi şi ce experienţe ai avut, nu? Aşa că aş putea să zic bine-mersi că sunt Alle, aproape-călător :-).

O părere la “vazand lumea (vara 2014)

  1. Pingback: Vama Veche 2015 |

Lasă un răspuns

