6 motive să fii mândru că ești albaiulian


1. Pentru studenții plecați in străinătate la studii, din două motive: 1) pentru ca ei au facut parte din acea parte de diaspora care ne-a motivat pe noi să mergem la vot, după ce ei au stat 9 ore la coadă în ploaie pentru asta
2) Pentru că sunt la Universități de prestigiu, genul de universitati la care visez eu să-mi dau copilul dacă e suficient de deștept. Dintre cunoștințele mele, sunt: la University of Essex, Cass Bussines School, arhitectură prin Germania, sau tot 3 albaiulieni, viitori programatori/matematicieni/informaticieni ( dintre care unul din întâmplare e și iubitul meu) studiază la Imperial College London, care in topul universităților din 2014 e pe locul 2 mondial (sursa). Locul 2, oamenilor, a depășit Oxfordul și Harvardul de care știm cu toții aproape de când eram în fașă. Copiii ăștia sunt deosebiți, și sunt albaiulieni de-ai noștri!

2. Pentru că avem o minune de cetate! Mi-e atât de drag de orașul ăsta, atât de mic dar atât de cochet și elegant! Nu degeaba auziți voi apelative precum perla României, comoara României, samd. Oricât de manelistic sună, eu pot să declar cu mâna pe inimă (și am și văzut Europa, excusez-moi!) că merită venit aici.
Mentiune: Romulus Opriscan e ‘purtatorul de cuvant/imagine’ cel mai demn al orașului, în opinia mea. Așa că fotografiile de mai jos sunt opera lui:

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/e9b/15050872/files/2014/12/img_3791.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/e9b/15050872/files/2014/12/img_3789.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/e9b/15050872/files/2014/12/img_3792.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/e9b/15050872/files/2014/12/img_3790.jpg

3. Pentru că avem și bloggeri și vloggeri, oricât de puțini suntem, și genul ăsta de oameni vor fi cei mai bine împlântați în viitor! Noi o avem pe Anne Marie , care a crescut la aproape 10.000 de abonați (și dă norocul la mai mulți), și care e super implicată în tot ce înseamnă vlogging și youtube în România. Albaiulian e și Makavelis, de care a auzit toată lumea și care e printre singurii bloggeri pe care eu îi mai urmăresc, din două motive: 1) e extrem de pragmatic și descrie viața de zi cu zi într-o manieră atât de verosimilă încât zici că citește gândurile, iar 2) pt chestiile cool și informațiile noi ce le mai aflu de la el. Cu excepția eternei lui obsesii despre cum ar trebui să fie femeile și ce ar trebui să facă să nu fie părăsite, de care m-am și plictisit și săturat, dapăi no, fiecare cu hibele lui. Totodată, incepe să crească și nișa fashion bloggerilor, așa că urmăriți încă de pe acum pe tribalistic divas, două tipe cu un stil unic și nonșalant, ce au șansele să însemne ceva în lumea asta. Le puteți da follow și pe instagram!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/e9b/15050872/files/2014/12/img_3788.png

4. Pentru că avem olimpici internaționali. Da, olimpici internaționali, adică copiii aceia ce sunt cei mai buni dintre cei mai buni și de care putem zice mai departe și la nepoții noștri, că sunt atât de puțini de noroc că am avut ocazia să îi cunosc și eu cât timp am fost la liceu. Mălina Roșca a participat de DOUĂ ORI la Olimpiada Internațională de Astronomie (o dată în Lituana, o dată în Kirghizstan). Ne-a adus argint și bronz. E abia pe clasa a 10-a!
Andrei Precupescu – medaliat la Olimpiada Internationala de Germana!
Ana Zaharescu – o fată extrem de frumoasă și plăpândă pe care am remarcat-o pe holurile liceului… Locul întâi la Olimpiada Internațională de Neogreacă (o materie care nici măcar nu se studiază la școală!). Știți câte articole sunt scrise despre ei în ziarele locale? Pe lângă acesta infim din ziarul unirea, îi mai menționează același ziar când se califică la olimpiadă și încă o dată când se întorc. Nu știm despre ei ce le place, câte ore muncesc, ce au de împărtășit lumii, pentru că pur și simplu media le acordă doar strictul necesar de atenție, cât trimite liceul comunicat, și atât. Asta e atât de greșit!!!

5. Mândră sunt că-s albaiuliancă și pentru că de aici vine Marius Moga, fraților!!! Oi asculta eu numa genul indie și Robin and The Backstabbers, dar nu pot să nu admir un om care a compus 90% din melodiile mișto de la radio (și am plăceri vinovate precum fredonatul melodiei Pe Barba mea dau Taaaxi, du-mă unde vrei). Astă vară a fost Alba Fest și au venit la Alba practic toata crema muzicii românești de la radio aici. Andra, Smiley, Paula Seling, Alex Velea, habar n-am, sunt o grămadă să-i enumăr. Și toți oamenii ăștia au venit pentru Moga al nostru!!!

6. Pentru că avem și noi restaurante faine. Sincer, dacă vine un străin aici, chiar nu mă fac de râs dacă-l duc la gavroche brasserie, ba chiar m-aș simți și eu bine că pot merge într-un loc elegant, cu muzică și mai ales cu mâncare în regulă. Avem și Pub13, unde e cea mai proasta mâncare după părerea mea, dar care arată intr-adevăr deosebit înăuntru. Avem și la maison de caroline unde putem duce turiștii cu gusturi mai rafinate intr-ale mâncării, și nu până demult aveam și Delacroix, cu specific franțuzesc, deschis de unul dintre concurenții de la Masterchef. Avem și Antik, unde e clar cea mai bună ciocolată caldă din oraș și cea mai cozy atmosferă, și tot în Alba Iulia este Pizza Party cu celebra Pizza Deliciosa, care declar că în câte țări am fost, inclusiv din țara mamă Italie, nu am găsit o așa pizza adevărată și bună (bine, poate am mâncat una la fel de bună la Salandalandala în Vama Veche, but still).

Avem un peisaj minunat, mâncare bună, tineri deștepți și genii, și avem și tineri deschiși la minte gata să se ancoreze în ceea ce presupune viitor și internet. Știu că unora li se pare tâmpită ideea asta, să zici că te mândrești cu realizările altuia (cum spun eu că avem motiv să ne mândrim cu a noastră elită), însă eu cred că e o dovadă de apreciere și respect!

Și zic cu sinceritate la școală sau prietenilor mei francezi: am un oraș super frumos!

(P.S: puteti completa lista, sunt sigura ca am uitat de multe chestii importante!!!)

2 păreri la “6 motive să fii mândru că ești albaiulian

Lasă un răspuns

