Geniu, coruptie, si scrisori a la Bianca Lucaciu


Am simţit nevoia să îmi zic părerea despre acest subiect pentru că m-a enervat foarte tare. Au apărut scrisori peste scrisori, dar nici una nu m-a enervat mai tare ca cea a Biancăi.  După cum urmează, comentez scrisoarea fetei din Sălaj:

bianca ;uic

„Gata. Azi mi-am făcut o promisiune. Nu mai tac. E momentul cel mai potrivit să spun ceea ce simt. E momentul să clarific câteva lucruri şi să pun punct.”.

– Început promiţător, asemenea unui manifest. Cititorul se pregăteşte pentru nişte fapte dovedite / scanadaloase / relatări emoţionante cum vuieşte presa („clarific câteva lucruri şi să pun punct.„).

„N-am vrut să scriu despre asta. Am zis că e mai bine să o las moartă. Că asta e, se întâmplă. Că unii vor vedea unde au greşit şi nimeni nu va mai suferi. Dar am auzit un lucru care m-a făcut să înţeleg că noi, românii, avem o mare problemă- mentalitatea. Lumea e plină de nedreptăţi şi trebuie să mă obişnuiesc cu asta. Şi dacă nu vreau? Când au fost alegeri în toamnă, am strigat toţi că vrem o altă Românie, una mai bună, lipsită de corupţie şi de intrigi mânate de interesul personal al oamenilor care au ajuns în funcţii. Vedem toţi ce se întâmplă în jurul nostru, dar nu avem curajul să ne opunem. Ne lăsăm duşi de curent şi asta este, ce-o fi, o fi. Eu una mă simt curajoasă. Vreau să înot împotriva curentului. Şi sunt sigură că fiecare dintre voi a simţit asta măcar o dată.”

– Nimic demonstrat deocamdată, dar mai aşteptăm.

„E de ajuns. Nu mai vreau să mi se spună că trebuie să accept mizerii şi nedreptăţi doar pentru că aşa vrea cineva. NIMENI nu poate să îmi impună absolut nimic. Nu am nevoie de lecţii de moralitate sau de demnitate. Sunt responsabilă şi spre deosebire de alţii, ÎMI ASUM toate alegerile pe care le-am făcut vreodată.

Să nu ne mai ascundem după deget. Povestea festivităţii s-a zis pe la toate colţurile din oraş. Şi, când azi mi s-a sugerat că ar fi indicat să o uit şi să nu vorbesc despre ea, mi-a ajuns. Adică ar trebui să închid ochii pentru a n-a oară şi să fac frumos, ca să arate bine.”

– Nefiind din acelaşi oras, aşteptăm să aflăm „povestea festivităţii” din continuarea scrisorii. Putem bănui ca e vorba de ceva scandalos, care poate duce la schimbarea conducerii şcolii respective si la pedepsirea organizatorilor acelei festivitati. Suntem pe cale să aflăm sursa nepotismelor, nedreptăţilor???

„Să ne înţelegem. EU IUBESC liceul în care mi-am petrecut 4 ani din viaţă. Iubesc pereţii lui plini de tablouri vechi, cu texte literare. Iubesc holurile alea lungi şi reci, iubesc dulapurile maro care sunt pe margini. Iubesc scările pe care am păşit ambiţioasă şi plină de visuri. Iubesc fiecare detaliu al şcolii aceleia.

Îmi respect până la cer şi înapoi profesorii. Nişte profesori extraordinari, care fac din vocaţie ceea ce fac. Nişte profesori care explică de 20 de ori dacă e nevoie, oameni care au mereu timp de elevii lor, oameni frumoşi, deosebiţi, cărora le pasă. Am ales acea şcoală pentru că mama mi-a garantat corectitudine şi dascăli de excepţie. Şi de a doua chiar am avut parte. Fără profesorii extraordinari are au investit atât de multă încredere în mine,fără aceste persoane minunate, care îmi sunt atât de dragi, nu aş fi reuşit absolut nimic. Ei au fost cei care au muncit cot la cot cu mine, pentru fiecare concurs. Mi-au explicat mereu unde am greşit, m-au certat când trebuia, mi-au dat sfaturi bune. Au văzut ceva în mine şi mi-au spus cât de mândri sunt de mine. Mi-au răspuns întotdeauna la întrebări şi au predat atât de bine, că nu am avut nevoie de o singură oră de meditaţii. Aşa că dragi profesori, VĂ MULŢUMESC din tot sufletul! Să vă dea Dumnezeu o viaţă fericită şi elevi care să vă aprecieze aşa cum meritaţi! Mă înclin înaintea voastră şi a profesorilor pe care i-am avut în gimnaziu. Bucuraţi-vă împreună cu mine de acest succes, pentru că fiecare dintre dumneavoastră şi-a adus contribuţia! Nimeni nu vă poate contesta valoarea ca dascăli!”

– Pofesori extraodinari, însă ceea ce lipseşte şcolii este corectitudinea. De ce? Mai aşteptăm, probabil vom afla din pasajele următoare.

Nu este un secret pentru nimeni faptul că am muncit enorm. Liceul acela a fost sufletul meu, mă luptam mereu să demonstrez că acolo se face şcoală. Şi aşa şi este. Se face şcoală, condiţia e să vrea ELEVUL. Că profesorii fac tot ce le stă în putinţă. Când am intrat acolo, mi-am spus că o să lupt atât de mult, încât liceul o să aibă renumele pe care îl merită când voi termina clasa a XII-a. Am participat la toate concursurile la care am avut timp să merg. Am luat 30 de premii în 4 ani- 16 premii pe podium la judeţ, 3 menţiuni la judeţ şi 11 premii la etapele naţionale. Şi mereu eram mândră când auzeam numele liceului la premiere. Simţeam că visul meu se va îndeplini. Când am terminat clasa a VIII-a, am avut media generală 9.99, dar nu am fost şefă de promoţie. Şi abia atunci mi-am dat seama ce mult înseamnă să ai ocazia să vorbeşti în numele unei întregi generaţii. Mi-am promis că voi termina liceul cu 10 şi mi-a reuşit. Nu a fost uşor. Eu nu am copiat la teze şi teste ca unii. Nu am avut nevoie să îmi fac poze pe telefon ca alţii. AM ÎNVĂŢAT!”

– Acesta e momentul in care lauda adusă profesorilor in pasajul anterior este retransmisa de către Bianca către propria ei persoană. La o primă vedere, volumul de premii pare izbitor. Personal, însa, consider că modul in care e corect să privim premiile trebuie sa fie in primul rand calitativ, iar abia mai apoi cantitativ. Sintagma „etapele nationale” poate duce cu gândul la Olimpiadele Naţionale, în care participă cei mai buni elevi din ţară la un anumit domeniu (matematic e aproape imposibil să participi la 11 olimpiade în 4 ani, din cauza desfăşurării simultane a probelor la materii diferite. Deja de aici lucruri par uşor putrede în povestea imaculată a elevei autointitulate ideale). La o scurtă căutare pe Google, puteţi găsi ceva rezultate cu premii la unele concursuri (Protectia Consumatorului şi  Mesajul meu Antidrog), care nu au fost prezentate în nici unul din ziarele care au facut această scrisoare celebră. Făra a cunoaşte numele acestor concursuri, aţi putea fi induşi în eroare de apelativul „geniala”, folosit de ziarul Adevarul, şi aţi putea crede ca ea a participat la competiţii de acelaşi renume cu Turcu Denis (Harvard, castigator absolut al Olimpiadei Internationale de Astronomie), Omer Cerrahoglu (MIT, medaliat cu aur la 14 ani la Olimpiada Internationala de Matematica), şi aceasta listă cu elevi români care poate nu sunt la fel de vocali, desi rezultatele lor sunt cu adevarat fantastice poate continua. O scurtă comparaţie între subiectele de la Olimpiada Naţională de Matematică şi Concursul Naţional de Matematică „Adolf Haimovici”, secţiunea „Servicii, resurse şi
protecţia mediului”, in care a participat Bianca Lucaciu,  dovedeşte o enorm de mare diferenţă între cunoştiinţele necesare pentru participarea la cele două competiţii. Despre a vorbi „în numele unei întregi generaţii”, opinia mea e că este imposibil. E foarte greu să vorbeşti în numele persoanei tale, şi mai greu să vorbeşti în numele a două persoane, iar dificultatea creşte exponenţial o dată cu creşterea numărului de persoane.

„Dragi tineri care sunteţi în clase mai mici, vreau să învăţaţi ceva din tot ceea ce scriu aici. Am îndurat multe. Mutre, bârfe, rahaturi, toate din cauză că ete na, mi-am permis să fiu altfel. Îmi cer scuze că nu am mers pe la majorate să mă îmbăt. Îmi cer scuze că nu am copiat. Îmi pare rău că mi-am permis să am valori morale şi să nu sabotez. Îmi cer scuze că vreau mult de la mine, că prefer să am prieteni sinceri, oameni cu coloană vertebrală, care spun lucrurilor pe nume şi îşi doresc ceva de la viaţă. Îmi cer scuze că nu fac compromisuri doar pentru a fi pe placul unora, că nu mă adaptez patului lui Procust. Îmi cer scuze că am ajutat chiar şi persoanele care nu meritau, atunci când veneau smiorcăindu-se. Îmi cer scuze că nu am dat replici urâte, doar pentru că nu voiam să jignesc.”

– Dragi tineri care sunteţi în clase mai mici, ei nu îi pare rău. Doar încearcă să îşi expună superioritatea faţă de cititor şi să îl facă pe acesta să se simtă prost şi inferior faţă de ea. Probabil că acum regretă folosirea expresiei „smiorcăindu-se”. Nu se incadreaza intr-un tipar imaculat, dar exprimă tocmai faptul că ceilalţi sunt nişte plângăcioşi inferiori, iar ea este o învingătoare superioara. Exprimarea cu „prieteni care işi doresc ceva de la viaţă” mi se pare dureroasă,  eu cred ca prietenia înseamnă altceva decât o catalogare în funcţie de medii şi note. E ca şi când eu aş zice că sunt prietenă doar cu cei ce au peste 9.90, că ei sunt deştepţi, restul sunt proşti. Cât de nedrept este pentru un om să i se pună astfel eticheta?

„Festivitatea. Credeam că 29 mai e acea zi. Însă nu ştiam că mi se pregătise o surpriză. Şi am fost pusă în faţa faptului împlinit. Nu mă aşteptam. Aveam o droaie de premii, aveam media generală 10, mă implicasem în activităţi extraşcolare, proiect european. Dar nu aveam numele care trebuia. Nu contest valoarea nimănui. Am avut ocazia să cunosc oameni inteligenţi şi ambiţioşi, care au avut rezultate bune. Eu eram doar Lucaciu. Şi atât. Fata mamei. Din nou. Scuze că am un nume neimportant. Eu sunt aia… Tâmpita aia care nu dormea nopţile şi învăţa de rupea cartea. Fraiera aia care s-a chinuit să termine cu 10, sperând să facă un discurs emoţionant, să mulţumească profesorilor şi părinţilor.Am fost dată la o parte cu piciorul. Am jucat rolul de figurant într-o scenetă ieftină. Într-un spectacol care a fost astfel regizat încât să fie închinat cuiva.”

– Ca să nu vă mai ţin in suspans sau să vă plictisesc prea mult, am extras pasajul care se referă la incorectitudinea sistemului şi marea festivitate de sfârşit de an. Deşi aţi putea găsi pe diferite siteuri ca  „a demascat sistemul de pile şi relaţii din şcoli” (Ziarul Adevarul), putem observa ca ea nu demască nimic aici. A fost necesara o alta cautare pe Google pentru aflarea problemei şi am dat tot de articolul din Ziarul Adevarul.

„Nu a fost şi singura şefă de promoţie, pentru că în dimineaţa festvităţii de absolvire conducerea liceului a anunţat că va fi încă o şefă de promoţie – o elevă care absolvise cu 9,98.”

-Dintr-o data, s-a facut lumină. Furia este îndreptată către cei care au decis că diferenţa de 2 sutimi este prea mica şi, in plus, cele doua medii fiind foarte mari, meritau sa fie amândoua premiate. Deci de aici se înţelege clar că Bianca a luat premiul, nu i l-a furat nimeni, dar a mai primit şi încă altcineva diploma de şef de promoţie. De aici survine toată drama şi motivul scrisorii Biancăi până la urmă. Munca ei a fost călcată în picioare… nu a fost respectată, lumea şi-a bătut joc de ea… pentru că ce? Pentru că nu a fost singura premiată? Cât de absurd e motivul dramei Biancăi să judece fiecare singur, mie însă mi se pare că e de nivel de copil de grădi care află că mai are un coleg cu aceeaşi maşinuţă. Pur egoism, din punctul meu de vedere. Şi răutate (sincer, cum se simte colega ei cu 9.98 după ce a citit scrisoarea ce face din Bianca erou naţional? E transformată pe nedrept în personaj negativ într-o pseudo-fabulă cu eroul (naţional cum îl numesc anumite ziare) Bianca Lucaciu. Indiferent că fata aia cu 9.98 e fată de primar, director, profesor, că are alt nume… când o să trecem peste a fi invidioşi pe alţi oameni doar pentru că au crescut în familii mai favorizate şi să negăm meritele lor doar pentru că au alt nume sau nu? Nu e acelaşi fel de discriminare, de fapt?

„Îi mulţumesc lui Dumnezeu că lucrările s-au corectat în alte judeţe. Comentariile gen „ n-ar fi luat 10 dacă ar fi corectat zălăuanii” nu îşi au sensul. O lucrare de 10 e o lucrare de 10.”

-Ea îşi imaginează deja discuţiile ce aveau să aibă loc despre ea. Nimic faptic. Există diferenţe între lucrările de 10. Pentru că există o diferenţă între subiectele şi programa ce trebuie acoperită la Matematica M_mate-info şi Matematica M_tehnologic, materia la care Bianca a susţinut examenul. Aşa cum există o diferenţă enormă între 10 la bacul de M_mate-info şi nota maximă la Olimpiada Naţională. Şi o diferenţă enormă între nota maximă la Olimpiada Naţionala şi nota maximă la Olimpiada Internaţională. Trebuie mereu să luăm în considerare că „perfectul” şi „nota maximă” nu sunt unităţi de măsură general valabile – ele pot fi ceva infim in comparaţie cu altceva din acelaşi domeniu, să admitem asta şi să conştientizăm nivelul la care ne aflăm.

În concluzie, dacă ar fi să fiu eu un mare judecător, uitaţi cum văd lucrurile: „Bianca, geniala de 10 din Sălaj care a demascat sistemul de pile şi relaţii din şcoli”, este o fată ce consideră despre ea însăsi că este un adolescent ideal, atât din punct de vedere academic, cât şi din punct de vedere moral, exprimând aceste idei cu multă aroganţă şi superioritate. Nu a descoperit nimeni aceste rezultate „deosebite” din punct de vedere academic ca să facă un articol despre ele, cum se intampla in cazul marilor olimpici, ci pur şi simplu lauda de sine a ei a facut sa fie considerată „genială”. Iar „demascarea”, ce s-a dovedit a fi doar o ură îndreptată către decizia de a nu fi considerata UNICA ŞEFĂ de promotie, a fost atât de extrapolată de presa din România, încât s-a făcut din ea un simbol ingenuu al luptei împotriva unui sistem corupt. Păcat că scrisoarea ei nu aduce nimic concret în sprijinul acestei lupte. Mult zgomot pentru nimic.

21 de păreri la “Geniu, coruptie, si scrisori a la Bianca Lucaciu

  1. Te roade si pe tine ceva, daca incepi sa faci comentarii legate de superioritatea unei fete care este deranjata sau nu de anumite lucruri. Mult zgomot pentru nimic, exact. Acest articol practic.

    Apreciază

  2. Cum dracu’ a ajuns o frustrata ca tine sa-si spuna parerea? Sa obtii si tu macar jumatate din ceea ce a obtinut fata aia si dupa aia poti sictiri in felul in care ai facut-o tu. Apropo, una care nu e in stare sa-si tasteze singura diacriticile e si mai patetica in a judeca pe altii. Si apropo, cum e cu „cunostiintele” alea? O fi prea grea limba romana pentru un geniu nedescoperit ca tine?

    Apreciază

    • 1. Explica-mi ce a obtinut fata, totusi! Informat si concret – nu dezinformat ca presa.

      2. Explica-mi apoi de unde stii ce/cat am obtinut eu in viata mea de elev :-))
      3. Explica-mi apoi de ce, teoretic vorbind, niste diplome mi-ar da dreptul sa zic ce am zis.

      Replici ca ale dumneatale ar avea valoare daca ar fi informate si cinstite si corecte. Ar avea.

      Apreciază

    • Domnule Fane,

      Diego Armando Maradona, considerat de multi cel mai mare jucator din istoria fotbalului, a fost prins consumand droguri. Eu condamn asta si mi se pare un exemplu extrem de negativ pentru fanii lui si pentru alti copii ce viseaza sa ajunga mari fotbalisti. Folosind logica dumneavoastra, ar rezulta ca eu nu pot sa imi exprim dezaprobarea fata de comportamentul lui Maradona pana nu ajung sa obtin jumatate din premiile lui (o jumatate de Cupa Mondiala, cum se masoara asta?) Nu stiu, dar dumneavoastra probabil stiti mai bine cum se masoara Olimpiadele si Competitiile, mai ales cele la care a participat Bianca Lucaciu. Nu sunt frustrat, domnule, dupa cum probabil va va trece prin gand dupa ce cititi aceasta, ci siguranta de care ati dat dovada in postul anterior ma face sa cred ca detineti o lista cu toate premiile ei, renumele competitiilor la nivel national si international, si asa mai departe.
      Dreptul de a expune o parere nu trebuie sa fie ingradit de fontul diacriticilor, lipsa unor premii sau detinerea unei multitudini de premii. Cenzura aceasta in functie de nivelul intelectual, avere si asa mai departe sunt specifice unor alte vremuri (de trista amintire).

      Apreciază

  3. Groovy – chiar mă miram că au tot scos-o în față, la cât e confuză era scrisoarea și de neclară argumentația. Prin scris nu dovedește deloc că ar fi atât de valoroasă precum pretinde, iar miza e într-adevăr mică (eu nici nu am înțeles în primă fază care era problema și n-am mai căutat).
    Cel mai grav este că unele din lucrurile pe care le spune sunt / pot fi adevărate (ex. favoritisme, lipsa de interes a multor elevi etc), doar că fără probe solide pentru situații concrete și cu o miză atât de meschină, tot efortul ei cade în derizoriu.

    Apreciază

  4. A muncit pentru aceste realizări, şi adevărul acesta nu-l putem contesta.”Lauda de sine” nu a fost niciodată a oamenilor superiori, însă modestia da.. totuşi, nu e uşor să scrii două cărţi, să-ţi impui punctul de vedere, să fii invidios(făcând şi public acest lucru)..să lupţi pentru a-ţi depăşi condiţia. Ea este tot acest nu e uşor, şi chiar dacă nu trebuie apreciată pentru această „scrisoare” în care jigneşte. se supraestimează fapt care atrage de la sine ce fel de persoană este sau vrea să pară, ar trebui apreciată pentru toate acele lucruri pe care le-a făcut şi pe care nu le-a menţionat crezând că nu-şi poate susţine părerea în privinţa corupţiei, sau pe care nu le-a considerat importante.

    Apreciază

  5. Buna seara. O sa incerc sa fiu obiectiva, datorita faptului ca atat in scrisoarea Biancai cat si in scrisoarea ta, gasesc cate o parte de adevar. Dar acum, Alle, un mic exercitiu de imaginatie. Daca erai in locul acelei fete ( Bianca) , destul de instabila din puncte de vedere emotional ,aparent (din cauza tatalui care ii spunea ca nu o sa reuseasca nimic in viata) , daca invatai 4 ani (indiferent de profil) in asa fel incat sa obtii un titlu onorabil de „Sefa de promotie” (de media la bac sa mai amintesc? sau o sa spui dupa ca datorita profilului e nota atat de mare? ) si in ziua festivitatii, aparea inca o fata, care probabil in cei 4 ani a avut alte „prioritati” , dar care prin renumele parintilor a ajuns sa obtina si ea acelasi onorabil titlu. Ti se parea corect? Adica tu care muncesti 4 ani, sa demonstrezi ca poti, sa apara una „din flori” care sa obtina acelasi titlu? ( + diferenta intre medii, nu inteleg de ce a fost si ea sefa de promotie) Un titlu obtinut prin favorizarea ei de profesori? De ce? Pentru ca parintii ei au bani? Ti se pare ok? Nu cred ca e vorba de egoism. E vorba de corectitudine, de faptul ca in tara asta banii fac totul ! Si asta trebuie sa inceteze. Sper sa primesc raspuns. O seara buna!

    Apreciază

    • Buna seara.

      1. Cred ca subiectivitatea ne face sa facem astfel de supozitii. Pacat ca Bianca nu face ‘demascarile’ concret. Ba chiar toti sunt minunati: profesorii sunt extraordinari, le multumeste tuturor: primarului, directorului, profesorilor… Cine a comis atunci incorectitudinea, daca nici unul din cei trei? Cine cui a dat bani/cui i-a pasat de ‘numele’ celeilalte? Nu stim ca nu ne zice. Asa ca ce facem, ne imaginam? Facem
      Noi supozitii, ca presa din Romania? Nu stim cine e ‘a doua sefa de promotie’. Bianca nu ne-a facut portretul ei, nu ne-a zis de ce nu ar merita 9.98. Nu ne-a zis daca media fetei e din cauza ‘banilor parintilor’ sau faptul ca a fost chemata sa tina discurs ca sefa de promotie (aici ce rol ar mai avea banii parintilor, ca fata oricum avea medie foarte mare, 9.98?).

      2. La mine in liceu s-au dat 5 premii de sefi de promotie si 5 persoane au tinut discursul ( cei cu peste 9.94 parca). La alte licee sunt doi sefi de promotie mereu – unul de la profilul real si unul de la uman (ca sa fie echitabil, e normal sa existe diferente intre obtinerea notelor intre profiluri).
      3. Depinde ce intelegi prin discursul acesta ridicat la rang de sanctitate. Daca o vezi ca o ocazie sa asculti discursuri frumoase de la niste tineri din liceu si viziunile lor, e perfect ok sa fie 2-3-5. E in avantajul tinerilor ce nu sunt sefi de promotie sa asculte cat mai multe pareri. Daca o vezi ca o ocazie sa iti incorzi muschii si ai suferit din lipsa de atentie crunta, atunci scuze, dar merita sa dea fata cu realitatea – universul nu se invarte in jurul ei. Mie mi s-ar fi parut nedrept sa nu ii fi dar Biancai titlul de sefa de promotie. Aceea mi se pare singura, dar singura situatie in care s-ar fi comis o nedreptate. Altfel – indiferent de backgroundul social al fiecareia – mi se pare o situatie fireasca.

      Astept si eu raspuns la raspuns.

      Apreciază

    • Deci dferenta de medie este de 2 sutimi. Daca media de 9.98 este de la mate info..ei bine poti face si singura comparatia inte media de 10 la cine stie ce profil este unde se face M3, eu zic ca totusi cea de 9.98 valoreaza mult mai mult. Nu conteaza cum e facuta si restul. Si eu am asistat sa vad cum altii doar ca aveam 10 la mate sau la alta materie se duceau cu 2 randuri la alta materie si isi luau 10, iar eu scriam o pagina jumate si luam 7. Dar nu m-am apucat sa public o scrisoare unde nu puteam sa demonstrez nimic. Si o sa aiba un soc cand o sa dea nas in nas cu realitatea, cand va realiza ca notele la nivel teoretic = 0 la nivel practic

      Apreciază

  6. 1. Cred ca nu ai citit cu foarte mare atentie.Unde vezi tu ca multumeste directorului? Si cand spune „Vreau doar sa va intreb, domnule, daca a meritat.” eu cred ca se refera la director. Si legat de faptul ca nu spune ca media celeilalte fete e din cauza banilor, be serious, nu ai niciun/nicio coleg/a ai caror parinti sa fie cunoscuti datorita averii? Cum se comporta profesorii tai cu acel copil? Eu cred ca suntem constienti de multe ori ca acei copii , ai caror parinti au bani, sunt favorizati destul de subtil, dar trecem cu vedea probabil pentru ca nu ne intereseaza, pentru ca ne sunt prieteni, sau intr-un caz si mai evident, probabil pentru ca si noi suntem la fel, avem pile si na, cum sa zicem ceva de ei .
    2.Chestia cu doi sefi de promotie- profil real si profil uman- mi se pare o chestie ok, care ar putea fi implementata si la alte licee, cazul Biancai cu fata respectiva a fost diferit .
    3.Nu e vorba doar de discurs, e vorba ca titlul de „Sef de promotie” trebuie sa fie rezultatul muncii tale pe parcursul celor 4 ani, nu rezultatul banilor oferiti de parintii tai pentru note/acest titlu.

    Apreciază

      • Va rog, observati cu atentie ca Ale a lasat un comentariu la adresa articolului, iar alleoancea e cea care detine blogul. Sunt doua persoane diferite.
        „Le mulţumesc oamenilor care au crezut în mine: domnul primar, Septimiu Ţurcaş, care a fost cinstit şi nu a acceptat nicio presiune, doamna director, Liliana Câmpan”. Acesta e un citat din scrisoarea fetei in care ea ii multumeste doamnei director.
        „cazul Biancai cu fata respectiva a fost diferit”, „nu rezultatul banilor oferiti de parintii tai pentru note/acest titlu.”
        Va rog, haideti sa nu mai facem acuze pe care nu le putem demonstra.

        O zi buna!

        Apreciază

  7. Eu te intreb un singur lucru alleoancea, cu ce medie ai terminhat liceul, facultatea? Ai curajul sa raspunzi? Eu tare ma indoiesc deoarece comnentarile tale demonstreaza doar ca esti certat cu logica si submediocru. Scuze daca nu ti-am nimerit sexul, dar nu meriti sa aprofundez problema.

    Apreciază

    • Dovezi, te rog, dovezi! Dovezi de lipsa de logica, dovezi de submediocritate! Sau poate nu ai aprofundat problema si ai doar aruncat aceste acuze grosolane fara sa le poti dovedi. Mi se pare rusinos sa faci asta.

      Apreciază

  8. Celeilalte șefe de promoție, elevă de 9.98, i s-a luat un interviu? Știe cineva ce părere are ea? A fost pe la olimpiade? În afară faptului ca are un tată care o susține, ce altceva o diferențiază de Bianca? Din punctul meu de vedere, o diferență de 0.02 este foarte mică. Sunt convinsă ca și față asta a muncit, nu termini cu 9.98 liceul pe ochi frumoși, doar pentru ca ai un nume de familie interesant. E chiar atât de nedrept ca a primit și ea titlul de șefă de promoție? Știe cineva câte nopții nedormite a petrecut ea învățând? Credeți ca ea nu si-a dorit din tot sufletul să fie sefa de promoție? Eu cred ca nu ajungea să termine liceul cu 9.98 dacă era numai în cluburi și se smiorcăia Biancăi să o ajute după. De altfel, Bianca trebuie să se pregătească pt viață adevărată, post liceu, viață care nu este universal corecta, joburi unde nu contează doar meritele, ci și atitudinea, calități ce nu pot fi măsurate, cum ar fi abilitatea de lider, englezii numesc asta people skills si cred ca Biancăi asta îi lipsește.

    Apreciază

Lasă un răspuns

