Am facut cunostinta cu Barcelona


Din 14 pana in 17 mai m-am dus sa vad pentru prima oara in viata Barcelona, înainte de presesiune și sesiune (deci numai bine aveam nevoie de ceva fericire înainte de luna-de-stat-numai-în-fund). Am visat de multe ori la Barcelona, mi-am imaginat-o ca fiind un oras vibrant, cu muzica la fiecare colt de strada, cu pasiunea aceea pe care o au sufletele latine napsutindu-se chiar si peste turisti.

Cel mai tare m-a impresionat arhitectura lui Gaudi. De fapt, cred ca datorita lui Barcelona e asa speciala fata de orice alt oras din lume. Eu asa am simtit-o – nu exact cum ma asteptam, nu m-am simtit cel mai bine dintre locurile in care am fost, dar a fost speciala.

IMG_4983

blog1

IMG_4660

IMG_4667

IMG_4718

IMG_4724

IMG_4737

IMG_4764

IMG_4774

IMG_4792

IMG_5123

IMG_4875

IMG_5220

IMG_4883

IMG_5226

IMG_5237

IMG_5258

IMG_5337

IMG_5073

IMG_5548

IMG_5058

IMG_5056

IMG_5050

IMG_5046

IMG_5602

IMG_5598

IMG_5516

IMG_5042IMG_5491

IMG_5475

IMG_4995

IMG_5367

IMG_4741

IMG_4961

Sfaturile mele turistice:

– cazarea sa fie cat mai aproape de centru. 20-30 de minute cu metroul inseamna mult pentru un weekend break, se merita confortul de a putea sa te intorci acasa sa-ti iei un pulover daca ti se face frig seara sau sa iei un somn odihnitor ca sa capeti forte noi. Eu am stat la Fairmon Rey Juan Carlos, si oricat de fain se vedea de la etajul 10 Barcelona, parca sa fi stat mai aproape de centrul turistic ar fi fost mai bine.

– eu am regretat ca nu am luat autobuzul turistic – il gasesti chiar peste tot, se merita banii din plin (sa te fredonezi tu cu metroul si cu mers pe jos te costa pana la urma mai mult). Am auzit insa opinii cum ca nu se merita, ca e atat de aglomerat, ca stai o ora numai la coada sa prinzi un loc in el. Asa ca habar n-am.

– parcul Guell e magic. Cel mai bine e sa iei bilet de dinainte (de pe internet de exemplu), ca noi ne-am dus la 10 dimineata si erau toate biletele ocupate pana la ora 2.

– Apusul in Parcul Guell pe platforma aceea pe care isi face toata lumea poze e foarte frumos, dar lumina e cam tricky pentru poze. Mie nu mi-au prea iesit.

– mi s-a parut ideala luna mai si pentru ca evit canicula, insa am prins 2 zile in care a fost cam inconfortabil de caldut, si 1 in care a fost ca vara la noi. Tot nu m-as duce in august. poate in iunie e mai bine.

– mie imi place mult sa ratacesc fara sa ma uit la harta pe stradute. Totusi, obiectivele turistice din cartile gen Top10 Barcelona mi-au fost de ajutor, am castigat timp sa vad lucruri cu adevarat deosebite fata de cel irosit cautand spiritul Barcelonei pe strazile neturistice (nu l-am gasit astfel).

Momentul de neuitat: intr-una din seri, am dat de niste oameni dansand Sardana pe muzica traditionala. Oameni necunoscuti, straini unul fata de altul, batrani si tineri, se luau brat la brat si topaiau pe muzica (era si un coordonator undeva care sa ii invete pasii). Nu m-am dus si eu ca imi era rusine, dar mi-a placut – la asta ma asteptam de la Barcelona!

Ma bucur ca in mai putin de 12 luni am reusit sa vad Budapesta, Berlinul, Londra si Barcelona (inca nu s-au implinit 12 luni, iar in sinea mea simt un mare dor de un oras pe care nu l-am cunoscut niciodata – Praga). Simt ca in felul acesta caut sa imi gasesc eu locul in lume, pentru cand o sa cresc mare. Mi-e dor apasator de stat in metrou  cu emotia ca la urmatoarea statie ma voi da jos si in fata mea se vor asterne strazi noi, cladiri cu arhitectura deosebita ce reflecta o cultura, o civilizatie. Cred ca e unul dintre cele mai fericite sentimente incercate de mine – acela de calator.

Lasă un răspuns

