Theory of Mind mi-au facut ziua (si nu numai) mai buna


Cică Pindar, un poet ce a trăit acum hohoho, vreo 2000 de ani, și care a fost preocupat de mitologia greacă, a scris despre zeul muzicii rândurile „Apollo face să pătrundă în inimi dragoste de armonie”. Sau, zic eu, și de nițel haos. Dar dragoste e, de orice. Because that’s what music does.

Scriu aici într-o sâmbătă care pe cât de random părea inițial și dedicată doar studiului, turned out to be utterly awesome, căci am avut bucuria de a merge în studio la ei la un Live Recording Session. Dacă în ultimele multe sâmbete la ora 14:30 ori dormeam de amiaz, ori zăceam la birou, ori tâmp în fața laptopului, acum a fost ca și când s-a deschis cutia cu minuni neașteptate și am avut parte de un concert cu public restrâns. Geez, ce specială mă simt, zici că sunt la un concert privat. Am intrat cu Mara, my partner in crime, în studiou, ca într-un loc foarte intim și armonios. După primele acorduri mi-a fremătat toată inima. Because that’s what magic music does.

Pe Theory of Mind îi ascult de vreo 2 ani, am scris și mai demult despre ei. Între timp am mai fost și în Cluj să îi ascult în Shelter, și cu cât îi ascult mai mult cu atât îmi plac mai tare. Au fost minute magice cu melodii mai vechi (îmi vin în minte acum Solitude, Summer Waves, Melting Clouds – nu știu ce poveste are în spate, dar sunt curioasă, presimt că e ceva mai intrigant cu melodia asta, dar poate-s treburi de insiders și nu trebuie să mă bag :)) ) și câteva melodii noi – căci în noiembrie se va lansa un nou album!

Dar alo, mă auziți? Trebuie musai să fiu expert în muzică să zic că cele mai multe melodii sună perfect? Am observat, ca regulă, că cel mai tare mă surprinde începutul și finalul cântecelor. Sunt mereu acolo niște acorduri care define perfection pentru mine. Cel și cel mai tare aștept să ascult înregistrată Daydream (cred ca așa se numește melodia nouă cântată penultima, nu?). Mor până o reascult. It sounded soooo good.

Mă tot gândesc la ce se referă albumul nou și cum sunt dispuse melodiile. Inner friend trebuie să fie, prevăd eu, o metaforă edificatoare pentru mesajul de pe fiecare melodie în parte, sau pentru povestea construită. Sau poate nu e, poate doar așa s-a simțit compozitorul, și nu e neaparat ceva sens ascuns în cântece. Oricum, Vladimir părea fericit și împăcat, și am remarcat și în melodiile noi o nuanță pozitivă, jovială, cool. Ce e cumva chinuitor și deziluzionant pentru mine e că nu voi știi niciodată ce a fost în mintea artistului când a scris melodiile. Dacă eu după ce ascult simt ceva fericit și de fapt melodia descrie ceva tocmai invers? Partea bună la toată chestia asta este, însă, că mereu simt ceva. 

Și de aceea, doamnelor și domnilor, ascult Theory of Mind.

Ascultați-i aici și urmăriți-i aici. 


3 păreri la “Theory of Mind mi-au facut ziua (si nu numai) mai buna

  1. Frumos! Ma gasesc de multe ori si eu in situatia in care sunt foarte curios despre detaliile din spate ale unei trupe, melodii, film, artist, sau pur si simplu ale unei persoane care mi se pare interesanta. Am invatat ca de multe ori daca iti satisfaci aceasta curiozitate, se pierde din vraja pe care artistul, persoana, etc. o are asupra ta, si de multe ori e mai bine sa lasi misterul acolo, sa existe un mic semn de intrebare tot timpul, sa interpretezi tu lucrurile cum vrei.

    Vladimir (si artistii in general de altfel) pune in muzica si versuri lucruri pe care nu le poate exprima altfel mai bine. Nu e nimic de explicat, explicatia e rezultatul in sine, muzica in cazul asta.

    Apreciază

  2. Pingback: Știu ce vei face în seara asta (da, theory of mind) | alle oancea

Lasă un răspuns

